آسانسور فضایی؛ دورترین نزدیک

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: آسانسور فضایی می‌تواند سفر به فضا را تحت تأثیر قرار دهد و قطعاً دست‌یابی بشر این تکنولوژی، علاوه بر اینکه ریسک سفرهای فضایی را کاهش می‌دهد، بازاری قابل اطمینان برای توسعه توریسم فضایی ایجاد می‌کند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت فعلی توریسم فضایی و ایده‌های موجود برای آینده این صنعت، اظهار کرد: درحال‌حاضر ایده‌های بسیاری برای توسعه توریسم فضایی مطرح شده که یکی از آن‌ها آسانسور فضایی است، این ایده‌ها جزو مواردی است که آژانس‌های فضایی بزرگ دنیا در جست‌وجوی آن هستند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: آسانسور فضایی درواقع طرحی است برای اعزام فضانورد به مدار زمین که در نگاه نخست بسیاری خیالی به نظر می‌رسد، اما امروزه به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در رابطه با تاریخچه آسانسور فضایی و چگونگی مطرح شدن این ایده گفت: ایده آسانسور فضایی برای نخستین‌بار در سال ۱۸۹۵ و توسط فردی به نام «کنستانتین تسیولکوفسکی» مطرح شد که اشاره به راهی برای اعزام فضانورد به مدار زمین داشت.

مرادی در همین رابطه تصریح کرد: این طرح درواقع دستگاهی را توصیف می‌کند که مانند آسانسور از روی سطح زمین تا مدار سیاره امتداد دارد؛ البته در نگاه نخست ایده بسیار خیالی به نظر می‌رسد.

وی اشاره کرد: ایده آسانسورهای فضایی بسیار حائز اهمیت است و امروزه بسیاری از شرکت‌های فضایی به دنبال راه‌اندازی آسانسورهای فضایی هستند، زیرا این تکنولوژی می‌تواند آینده توریسم فضایی را تحت تأثیر جدی قرار دهد.

این پژوهشگر علوم فضایی در رابطه با نحوه کارکرد آسانسورهای فضایی گفت: در این نوع تکنولوژی، فضانورد یا توریست فضایی می‌تواند در امتدادی ثابت از سطح زمین تا مدار سیاره در محفظه‌ای حرکت کند.

وی تاکید کرد: آسانسور فضایی می‌تواند سفر به فضا را تحت تأثیر قرار دهد و قطعاً دست‌یابی بشر به این تکنولوژی، علاوه بر اینکه ریسک سفرهای فضایی را کاهش می‌دهد، بازاری قابل اطمینان برای توسعه توریسم فضایی ایجاد می‌کند.

کد خبر 630116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.