بارش‌های پراکنده در غرب اصفهان/ افزایش دمای هوا و غلظت آلاینده‌ها

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با عبور امواج ضعیف در لایه‌های میانی جو شرایط ابرناکی از روز چهارشنبه تا اوایل پنجشنبه در بیشتر مناطق و غرب استان، احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی طی امروز سه‌شنبه شرایط افزایش ابر در مناطق غرب و جنوب استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه به دلیل پایداری هوا افزایش ظرفیت آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی تا روز چهارشنبه نهم آبان‌ماه پیش‌بینی می‌شود، افزود: در مناطق مرکزی، سکون نسبی هوا و شرایط افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تداوم دارد.

ورود موج بارشی از فردا

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص ورود سامانه بارشی پاییزی در سطح استان، گفت: در روز چهارشنبه با ورود موج بسیار خفیف بارشی در مناطق غرب استان بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به تشدید سامانه شرایط پایداری طی روز چهارشنبه در مناطق کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی، اظهار کرد: سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، انباشت آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها، به‌ویژه در نیمه اول روز از مخاطرات این سامانه است.

حاجی بابایی افزود: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود.

وی در خصوص افزایش یک تا سه درجه‌ای کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 623279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.