اعمال قوانین سختگیرانه تردد برای اسکوترها در وین

وین مقررات سختی را برای تردد اسکوترها در شهر اعمال کرده است تا از میزان حوادث ناشی از تردد آن‌ها بکاهد و پیاده‌روها را برای حرکت آزادانه عابران پیاده امن‌تر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وین هفته گذشته برنامه‌هایی را برای مقررات سنگین در مورد تردد اسکوترهای الکترونیکی محلی اعلام کرد. مقامات برای محدود کردن اسکوترها با مقامات راهنمایی و رانندگی همکاری کرده‌اند و همچنین به ارائه‌دهندگان اشتراک سواری فشار آورده‌اند تا قسمت‌های بیشتری از شهر را پوشش دهند.

یکی از نکات مهم پیشنهادی، محدود کردن تعداد اسکوترها در مرکز شهر به حداکثر تعداد ۵۰۰ مورد است. با توجه به اینکه در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ اسکوتر در داخل شهر وین وجود دارد، این یک محدودیت شدید خواهد بود.

به گفته اولی سیما، عضو شورای شهر برای تردد، این نوع جابه‌جایی برای سفرهای کوتاه بسیار مفید است و مسئولان در تلاش هستند تا آنها را در ایستگاه‌های مترو در نزدیکی مناطق مسکونی قرار دهند. علاوه بر این، به دلیل افزایش حوادث ترافیکی، آنها همچنین قصد دارند اسکوترها را تحت قوانین سختگیرانه‌تر ترافیک، محدودیت سنی و محدودیت سرعت قرار دهند.

مقررات جدید قرار است در ماه مه ۲۰۲۳ اجرایی شود، در حالی که شورای محلی در دسامبر به بسته اقدامات رأی خواهد داد.

یکی از اهداف بزرگ این سیاست، انتقال اسکوترهای الکترونیکی به دور از مرکز شهر و ادغام یکپارچه‌تر آنها در بخش حمل‌ونقل شهری است. یک نکته بسیار مهم در مورد قوانین این است که با مقررات جدید، پارک اسکوترها در پیاده‌روها ممنوع می‌شود.

چنین تصمیمی به این دلیل است که استفاده از پیاده‌روهای وین به عنوان فضای پارک اسکوتر، فضای تردد آزاد را از عابران پیاده می‌گیرد. در عوض، شهرداری قرار است مناطق ویژه پارکینگ برای این وسایل حمل و نقل پاک ایجاد کند.

مقامات قصد دارند سرعت اسکوترهای الکترونیکی را به‌جای ۲۵ کیلومتر در ساعت به ۲۰ کیلومتر در ساعت محدود کنند. همچنین محدودیت سنی نیز برای سواران وضع شده است به طوری که کودکان زیر ۱۲ سال نمی‌توانند آنها را اجاره کنند. مسئولان خاطرنشان می‌کنند که این قانون در مقایسه با محدودیت سنی ۱۴ سال در آلمان، یک قانون ضعیف محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های مقامات محلی ترافیک وین، در سال ۲۰۱۸، ۱۰۲۵ مصدوم و ۱۷ مورد مرگ ناشی از تصادفات رخ داد. با این حال، در سال ۲۰۲۱، این تعداد به ۲۵۶۰ مجروح و ۲۴ کشته تغییر کرد که باعث واکنش دولت به تردد این وسایل شد.

کد خبر 623082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.