تداوم فعالیت غذاخوری‌های روباز در سیدنی

شورای شهر سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا، به اتفاق‌ آرا تصمیم گرفت قوانین قدیمی مربوط به صرف غذا در فضای باز را لغو کند و به غذاخوری‌های موجود در مسیرهای پیاده‌روی اجازه دهد به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، غذاخوری‌ها و رستوران‌های سیدنی در دوران پیش از شیوع کووید -۱۹ ملزم به پرداخت هزینه برای چیدن میز و صندلی‌های خود در خیابان یا مسیرهای پیاده‌روی بودند که به‌دنبال آن صرف غذا در فضاهای روباز برای مشتریان نیز در بر دارنده هزینه‌هایی بود.

چشم‌پوشی از دریافت این هزینه‌ها از نخستین اقدامات شورای شهر سیدنی برای تشویق رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان شیوع همه‌گیری بود. در دوران شیوع کووید -۱۹ مردم سیدنی به صرف غذا در محیط‌های روباز عادت کردند و صاحبان غذاخوری‌ها به‌منظور حمایت از شهروندان نیازمند در شرایط دشوار و در راستای تطابق با شرایط جدید به استخدام کارکنان بیشتر اقدام کردند.

تداوم فعالیت غذاخوری‌های روباز در سیدنی

شهردار سیدنی چندی پیش از اعضای شورای شهر خواست تا از پیشنهاد او برای تداوم صرف غذا در فضای باز بدون دریافت هزینه مکان حمایت کنند که این پیشنهاد در آخرین جلسه شورا به اتفاق‌آرا تصویب شد و شورای شهر سیدنی تصمیم گرفت که غذاخوری‌های روباز موجود در مسیرهای پیاده‌روی شهر به‌عنوان بخش ثابتی از زندگی شهری به فعالیت خود ادامه دهند. به این ترتیب اهالی سیدنی می‌توانند طی سال‌های آینده غذای خود را در هوای آزاد صرف کنند و از خوردن و آشامیدن در فضای باز بدون پرداخت هزینه اضافه برای مکان بهره‌مند شوند.

شورای شهر سیدنی تغییر فعلی قوانین خود در بخش غذاخوری‌های روباز را نتیجه‌ای معرفی کرد که نشان می‌دهد هرچند همه‌گیری کووید -۱۹ ویرانگر بود منجر به پیشرفت‌هایی شد که به‌تدریج زندگی شهری را غنی‌تر می‌کند. شورا اشتیاق برای اصلاحات و سطح همکاری بی‌سابقه دولت محلی با دولت ایالتی را طیف وسیعی از ابتکاراتی اعلام کرد که مدت‌ها رؤیای آن را داشته است و همه‌گیری کرونا برای نخستین بار آن را محقق کرد.

کد خبر 622834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.