بدن انسان به چه میزان آب نیاز دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آب مورد نیاز بدن افراد با توجه به دمای هوا و سطح فعالیت‌های بدنی متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسن در ایالات متحده به منظور بررسی میزان آب مورد نیاز بدن انسان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، هزاران نفر از ۲۶ کشور را مورد ارزیابی قرار دادند تا متوجه شوند به چه مقدار آب نیاز دارند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مقدار آب مورد نیاز افراد از یک تا ۶ لیتر در روز متغیر است و شامل آب دیگر نوشیدنی‌ها مانند چای، قهوه و همچنین آب موجود در مواد غذایی نیز می‌شود.

به گفته پژوهشگران، علم تاکنون از مصرف هشت لیوان آب در روز به عنوان یک دستورالعمل مناسب و ثابت حمایت نکرده است، زیرا مقدار زیادی از آب مورد نیاز بدن از طریق غذایی که مصرف می‌کنید تامین می‌‏شود. به نظر می‌رسد که آب مورد نیاز بدن افراد با توجه به دمای هوا و سطح فعالیت‌های بدنی متفاوت است. برای نمونه، مشخص است که ورزشکاران به آب بیشتری نسبت به غیرورزشکاران نیاز دارند.

یک متخصص تغذیه آمریکایی در سال ۱۹۷۴ میلادی مصرف ۶‬ تا هشت لیوان آب در روز را پیشنهاد کرد.‬ وی اعلام کرد که این میزان می‌تواند شامل قهوه، چای، شیر و آب میوه و سبزیجات نیز باشد. متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن آب زیاد نیز می‌تواند خطرناک باشد، اگر کلیه‌ها نتوانند آب اضافه را تخلیه کنند، محتوای سدیم خون رقیق می‏‌شود و شرایطی به نام هیپوناترمی ایجاد می‌شود که می‌تواند زندگی افراد را در خطر قرار دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Science منتشر شده است.

کد خبر 622792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.