گجت هوشمند چیست + آشنایی با 4 گجت عجیب

گجت هوشمند چیست ؟ گجت‌ها ابزارهایی هستند که به تازگی تولید شده‌اند و نقش مهمی در آسان‌ کردن تجربه‌های کاربری دارند.

این ساده‌ترین تعریف برای گجت‌هاست. حال اگر یک گجت از تکنولوژی مکانیکی یا الکترونیکی روز هم بهره ببرد، آن را گجت هوشمند می‌خوانند و در این دسته قرارش می‌دهند. نمونه از این گجت های هوشمند قلم نوری می باشد که خرید قلم نوری و قیمت قلم نوری بیشتر دغدغه افراد گرافیست است.

گجت هوشمند چیست؟

گجت‌های هوشمند ابزارهای مکانیکی یا الکترونیکی‌ای هستند که به تازگی وارد بازار شده‌اند. این ابزارها باعث آسان‌تر شدن تجربه‌های کاربری شده و تجربه‌ای لذت‌بخش را به‌جای می‌گذارند. برای مثال لامپ‌های هوشمند نمونه‌ای از یک گجت هوشمند خانگی است. در لامپ‌های هوشمند کلید روشن – خاموش حذف شده و آن را با یک سنسور حرکتی جایگزین کرده‌اند. به این شکل وقتی وارد اتاق می‌شوید، لامپ به‌صورت خودکار روشن شده و هنگام خروج خاموش می‌شود. از لامپ‌های هوشمند در راهروها، سرویس بهداشتی خانه‌ها و مکان‌هایی که رفت و آمد بیشتری دارند، استفاده می‌شود. می‌بینید که یک اتفاق ساده چقدر احساس راحتی بیشتری را برای کاربران ایجاد می‌کند.

مثال دیگری از گجت‌های هوشمند، تجهیز وسایل خانگی به اینترنت اشیاء است. شرکت‌های تولیدکننده تقریباً تمامی ابزارهای الکترونیکی خانه را به اینترنت اشیاء مجهز کرده‌اند. در تمامی این ابزارها می‌توانید هر ابزاری را به کمک اینترنت و اتصال دستگاه به یک گوشی هوشمند کنترل کنید. همین ویژگی ساده باعث شده تا مفهوم تازه‌ی «سبک زندگی هوشمند» وارد دنیای امروز شود.

گجت های هوشمند جدید

گجت‌ هوشمند فقط وسایل و ابزارهای خانگی را شامل نمی‌شود. این گجت‌ها راه خود را به فضاهای کاری و همچنین فضاهای شخصی هم باز کرده است. تفاوتی نمی‌کند چه کسب و کاری دارید و چه فعالیتی را در طول روز انجام می‌دهید، احتمالاً در هر شاخه بتوانید ابزارها و گجت‌هایی پیدا کنید که کارتان را راحت‌تر می‌کند. برای مثال قلم نوری یک گجت هوشمند است که برای طراحان گرافیکی، نقاشان الکترونیک، اساتید دانشگاه‌ها و سیستم‌های اتوماسیون کارایی دارد. یا ویدئو پروژکتورهای هوشمند ابزاری مناسب برای کسب و کارهای کوچک و حتی استفاده‌ی شخصی است. در فضاهای صنعتی و تجاری هم می‌توانید مثال‌هایی از این دست را پیدا کنید.

با این گجت‌ جدید می‌توانید سری به سایت «سرزمین گجت‌های هوشمند کمکس» بزنید. حال که دانستیم گجت هوشمند چیست به معرفی چهار گجت جذاب خواهیم پرداخت. گجت‌هایی که در فضاهای کاری، شخصی و خانگی قابل استفاده هستند و می‌توانند دنیای اطراف شما را متحول کنند.

قلم نوری، ابزاری ایده‌آل برای طراحان و آموزش مجازی

قلم نوری یکی از گجت‌های هوشمندی است که چند سالی از عمر آن می‌گذرد و بیشتر در بین طراحان گرافیکی و نقاش‌های دیجیتال شناخته می‌شود. با این وجود کاربردهای دیگری هم دارد. از استفاده در محیط‌های نرم‌افزاری مختلف گرفته تا استفاده در آموزش مجازی و ورود اطلاعات به سیستم‌های کامپیوتری.

به زبان ساده قلم نوری یک ابزار ورود اطلاعات به سیستم‌های کامپیوتری است. چیزی شبیه یک موس که می‌توانید از آن در کارهای مختلف کمک بگیرید. تفاوت اصلی قلم نوری با موس‌های قدیمی شکل طراحی و حساسیت آن نسبت به فشار دست است. بیایید کمی ریزبینانه‌تر به قلم‌های نوری نگاه کنیم.

آشنایی با ساختمان کلی قلم‌های نوری

این گجت از دو بخش ساخته شده است. بخش اول صفحه پد است. صفحه مشکلی‌ رنگی که شبیه یک زیر موسی است و از طریق آن اتصال بین قلم نوری و دیگر سیستم‌های الکترونیک برقرار می‌شود.

جزء دوم این دستگاه قلم لمسی آن است که ظاهری شبیه یک قلم عادی دارد و از یک طراحی ارگونومیک بهره می‌برد. ویژگی دیگر این قلم حساس بودنش به فشار دست است؛ این ویژگی تفاوت آن را با دیگر قلم‌های لمسی و خازنی رقم می‌زند. وقتی با یک مداد روی کاغذ طرح می‌زنید، بسته به فشاری که وارد می‌کنید و سطح مقطع نوک مداد، می‌توانید خطوط خود را پررنگ یا کم‌رنگ کنید. در این گجت هوشمند هم اگر قلم را با فشار بیشتری روی صفحه پد بکشید، خط رسم شده پررنگ‌تر و ضخیم‌تر خواهد بود.

مانیتور طراحی، گجتی برای طراحان و گرافیست‌ها

یکی از زیردسته‌های اصلی قلم‌های نوری، مانیتورهای طراحی هستند. تفاوت اصلی مانیتور طراحی با قلم‌های‌ نوری‌ در صفحه پد آن نهفته است برای همه خرید مانیتور طراحی نسبت به قلم به صرفه تر می باشد. در مانیتور طراحی، از یک مانیتور تمام‌رنگی به جای صفحه پد استفاده شده است. این مانیتور از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند و دارای پردازشگر و حافظه‌ی داخلی است. خرید مانیتور طراحی نیازی به یک دستگاه جانبی مثل لپتاپ یا تبلت نخواهید داشت. درحالی‌که برای استفاده از قلم‌های نوری باید صفحه پد دستگاه را به لپ‌تاپ متصل کنید.

مانیتورهای طراحی بیشترین استفاده را در بین طراحان گرافیکی و مهندسین معماری دارد. داشتن یک نمایشگر و امکان ترسیم خطوط به شکل مستقیم، ویژگی‌ای است که برای طراحان حرفه‌ای استفاده‌ی زیادی خواهد داشت. با مانیتور طراحی هیچ محدودیتی در خلق آثار ذهنی خود نخواهید داشت.

گجت هوشمند چیست + آشنایی با 4 گجت عجیب

کتابخوان الکترونیک، ابزاری برای اهالی کتاب

گجت هوشمند دیگری که قصد معرفی‌اش را داریم، کتابخوان الکترونیک است. بوک ریدر یا همان کتابخوان الکترونیک، یک ابزار جدید است که بیشتر به کار دوست داران کتاب، دانشجویان، معلم‌ها و اساتید دانشگاه‌ها می‌آید. این ابزار اگرچه شبیه یک تبلت به نظر می‌رسد، اما یک تفاوت اصلی با تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند دارد. در ساخت مانیتور این گجت‌های هوشمند از تکنولوژی جوهر الکترونیک استفاده شده است و خبری از LCDهای معمولی نیست.

وقتی با تبلت یا گوشی کتاب بخوانید، بعد از چند دقیقه، چشم‌های شما خسته شده. اما در نمایشگرهای جوهر الکترونیک دیگر خبری از نور خسته‌کننده نمایشگر نیست. با حذف این نور مزاحم، می‌توانید تا ساعت‌ها به کتاب خواندنتان ادامه دهید.نکته دیگر اینکه مصرف انرژی در کتابخوان‌ها بسیار پایین‌تر از تبلت‌های هوشمند است. بهترین تبلت‌های بازار نهایتاً 24 ساعت دوام شارژ دارند. درحالی‌که با هر بار شارژ کتاب‌خوان حداقل 2 تا 3 هفته می‌توانید از آن استفاده کنید.

گجت هوشمند چیست + آشنایی با 4 گجت عجیب

بهترین کتابخوان برای فارسی زبان‌ها

اگرچه کتاب‌خوان‌های الکترونیک را بیشتر با برند کیندل می‌شناسند، اما برند اونیکس برای ایرانی‌ها و علاقه‌مندان به کتاب فارسی گزینه‌ی بهتری است. کتاب‌خوان‌های اونیکس از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند که به شما امکان نصب نرم افزارهایی فارسی را می‌دهد. برای مشاهده‌ی کتابخوان‌های اونیکس و مقایسه‌ی قیمت‌های آن، می‌توانید سری به این سایت بزنید.

سینمای خانگی با ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتورها نسبت به دیگر گجت‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم، بیشتر شناخته‌شده هستند. از پروژکتورها تا همین چند سال پیش در سالن‌های کنفرانسی، همایش‌ها و سینماها استفاده می‌شد. در حال حاضر اما تولید ویدئو پروژکتورهای هوشمند باعث شده تا این گجت هوشمند جایگاه ویژه‌تری در بازار پیدا کند.

مدل‌های متنوعی از این پروژکتورها در بازار عرضه شده است. مثل نمونه های قابل حمل ویدئو پروژکتور به بازار، کاربرداین وسیلۀ الکترونیکی نیز کم و بیش تغییر کرده است.از مینی پروژکتورها گرفته تا پروژکتورهای جیبی و قابل‌حمل. امکان اتصال به اینترنت، طول عمر بیشتر، بهره‌بردن از سیستم‌عامل اندروید یا اندروید تی‌وی از جمله ویژگی‌های یک ویدئو پروژکتور هوشمند است. برخی از پروژکتورها حتی به باتری داخلی نیز مجهز شده‌اند.

جمع‌بندی

اگر به دنبال ایجاد تغییری در سبک زندگی خود هستید، می‌توانید به سراغ استفاده از انواع گجت هوشمند بروید. کمک‌گرفتن از این ابزارهای جدید لازم به این است بدانید که گجت هوشمند چیست . اگر گجت هوشمندی را می‌خواهید و جایی برای خرید آن پیدا نمی‌کنید، می‌توانید در سرزمین گجت‌های هوشمند کمکس سفارش خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان کمکس باشید.

کد خبر 622554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.