۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
همدان جزو ۵ استان پیر کشور

دبیر مجمع فعالان عرصه جمعیت استان همدان با اشاره به اینکه نرخ سالمندی در همدان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: همدان جزو پنج استان پیر کشور است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام میلاد صالحی با اشاره به وضعیت جمعیتی استان همدان، نرخ سالمندی در این استان را از میانگین کشوری بالاتر دانست و اظهار کرد: همدان جزو پنج استان پیر کشور است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کشور درحال‌حاضر ۸۴.۵ میلیون نفر است که از سال ۹۸ نرخ رشد به زیر یک درصد رسیده، ادامه داد: سال ۹۹ نرخ رشد ۰.۷ درصد و در سال گذشته نرخ رشد همان میزان ۰.۷ درصد تکرار شد که با چندصدم تغییر، این میزان پایین‌ترین نرخ رشد در طول تاریخ ایران است.

دبیر مجمع فعالان عرصه جمعیت استان همدان با بیان اینکه تا ۱۵ سال آینده نرخ رشد جمعیت صفر و به سمت منفی خواهد رفت که به معنای کاهش جمعیت کل است، افزود: استان همدان در نرخ رشد منفی به سر می‌برد، به این معنا که سال به سال جمعیت کل در همدان کاهش می‌یابد که پایین‌ترین نرخ رشد در استان همدان شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی سال‌های آینده، همدان به یکی از سه یا چهار استان سالمند ایران تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: زنگ خطر هشدارهای جمعیتی در ایران به صدا درآمده است؛ وجود بیش از ۲۷۰ مجموعه فعال فرهنگی، اجتماعی و مردمی در استان که به طور عمده از جامعه جوان، فرهیخته و صاحب ایده تشکیل شده است، می‌تواند ظرفیت بالایی را برای پیشبرد اهداف جوانی جمعیت استان داشته باشد که این امر نیاز به توجه بیشتری دارد.

کد خبر 622373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.