همراهی شهروندان در انتخاب طرح تحول بندر هلسینکی

مشارکت مردم و ارائه بیش از دو هزار دیدگاه در مورد طرح‌هایی که در یک رقابت بین‌المللی برای توسعه بندر جنوبی هلسینکی، پایتخت فنلاند، برگزار شده بود، به مدیران در انتخاب طرح برتر کمک زیادی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران هلسینکی در سال ۲۰۲۱ به برگزاری یک رقابت بین‌المللی دومرحله‌ای برای توسعه منطقه Makasiiniranta در بندر جنوبی شهر پرداختند و به‌تازگی از برنده رقابت رونمایی کردند. معماران زیادی از سراسر دنیا در این رقابت شرکت کردند، اما تنها چهار گروه به مرحله دوم راه یافتند که نظرسنجی میان مردم در مورد طرح‌های ارائه شده، در نهایت مدیران را در انتخاب طرح برتر یاری کرد.

مدیران پایتخت فنلاند، هدف خود از طراحی منطقه Makasiiniranta در بندر جنوبی را ایجاد یک فضای ساحلی باارزش برای جذب ساکنان و گردشگران شهر معرفی کردند و مدعی شدند که در تمام طول پروژه، از ایده‌های شهروندان بهره خواهند گرفت. به دنبال این اقدام، منطقه مورد نظر به یک پیاده‌راه بزرگ در کنار سواحل پایتخت فنلاند تبدیل خواهد شد و موزه‌های معماری و طراحی متعددی را در بر خواهد گرفت.

همراهی شهروندان در انتخاب طرح تحول بندر هلسینکی

ویژگی‌های طرح برگزیده

مدیران هلسینکی از شرکت‌کنندگان در رقابت خواستند زیرساخت‌های جدید را برای حفظ هرچه بیشتر محیط طبیعی و بهبود عملکرد سازه‌های موجود در منطقه طراحی کنند که برنده رقابت این اصل را در طراحی خود به خوبی برآورده کرد. علاوه بر این، تبدیل منطقه به یک فضای پرشور برای جذب گردشگران از دیگر خواسته‌های برنامه‌ریزان پایتخت فنلاند بود که در طرح برگزیده به خوبی مشاهده شد. منطقه جدید، مراکز تفریحی و تجاری بی‌شماری را در بر خواهد گرفت که شهروندان و گردشگران را از طریق پیاده‌راه‌های بسیار زیبا به سمت خود جذب خواهد کرد و از این طریق، در رونق اقتصادی منطقه بسیار اثربخش خواهد بود.

برنده رقابت طراحی بندر جنوبی هلسینکی توانست از طریق طراحی یک فضای متعادل، معیارهای کیفیت محیط را به بهترین شکل ممکن برآورده کند. در واقع، میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی منطقه هدف به دقت مورد توجه این افراد قرار گرفته است و به همین دلیل، تمام سازه‌ها در آن با الهام از این میراث ارزشمند طراحی شده است، ضمن این‌که انتشار کربن ناشی از ساخت‌وساز در پایین‌ترین سطح ممکن قرار خواهد داشت.

همراهی شهروندان در انتخاب طرح تحول بندر هلسینکی

کد خبر 622348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.