واکسن کرونا خطر ابتلای مجدد به بیماری را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت واکسن کرونا، خطر ابتلای مجدد به بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانمارکی به منظور بررسی تاثیر واکسن کرونا بر پیشگیری از ابتلای مجدد به بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۷۰۰ هزار فرد که پیش از این درگیر بیماری کووید -۱۹ شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این افراد بین اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی درگیر ویروس کرونا شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا در برابر عفونت مجدد در طول شیوع سویه آلفا تا ۷۱ درصد موثر است و در طول دوره دلتا تا ۹۴ درصد محافظت ایجاد می‌کند. درحالی‌که واکسن کرونا در دوران شیوع امیکرون تا ۶۰ درصد قادر بود از بروز مجدد بیماری جلوگیری کند، پژوهشگران متوجه شدند که واکسیناسیون حداقل برای چندین هفته در برابر عفونت مجدد از افراد محافظت می‌کند، اما انواع جدید ویروس کرونا میزان اثربخشی واکسن‌ها را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان با وجود اینکه واکسیناسیون میزان محافظت کمتری نسبت به عفونت اخیر نسبت به ویروس کرونا ایجاد می‌کند، اما حتی افرادی که پیش از این درگیر بیماری کووید -۱۹ بوده‌اند و واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند نیز از مزایای واکسیناسیون بهره می‌برند.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS Medicine منتشر شده است.

کد خبر 622136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.