مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «پایش مستمر شاخص‌های شهری در رصدخانه اصفهان / تبادل دوسویه دانش در باشگاه شهر اندیشان»، «سرنوشت پسماندهای اصفهان»، «اجرای بیش از ۴۰ درصد از مطالبات مردم در زمینه آسفالت معابر»، «بهبود و به‌روزرسانی سیما و عرصه باغ پرندگان ناژوان»، «فاز سوم باغ رضوان روشن می‌شود»، «عوارض آلایندگی اصفهان کجا هزینه می‌شود؟»، «رهبر معظم انقلاب برای آب اصفهان دغدغه دارند / تلاش اعضای شورای شهر برای رفع مشکلات آبی»، «ایجاد زمینه کشف و بروز استعدادهای نوجوانان و جوانان ضروری است»، «بازارهای شهرداری اصفهان در خدمت عرضه تولیدات شهروندان» و «ضرورت حرکت به سوی کسب‌وکارهای کوچک و زودبازده» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

پایش مستمر شاخص‌های شهری در رصدخانه اصفهان / تبادل دوسویه دانش در باشگاه شهراندیشان

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان شکل‌گیری رصدخانه‌های شهری را در پاسخ به تغییر رویکردها به سمت «حکمروایی مطلوب» دانست و گفت: استقرار رصدخانه شهری نیازمند مشارکت تمام نهادها و ذی‌نفعان دخیل در حوزه مدیریت شهری است.

سرنوشت پسماندهای اصفهان

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: وظیفه این سازمان، مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه پسماندهای شهری است که طبق قانون مدیریت پسماند به شهرداری واگذار شده است.

وی با بیان اینکه مباحث بهداشتی، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست در ساختار برنامه‌ای سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان وجود دارد، ادامه داد: چرخه مدیریت پسماند از مبدا آغاز می‌شود و مراحل دیگر آن، حمل، جمع‌آوری، انتقال، پردازش، دفع و دفن را شامل می‌شود که مدیریت شهری طبق رویکردهای جدید، استفاده از فناوری‌های روز را در دستور کار قرار داده است.

اجرای بیش از ۴۰ درصد از مطالبات مردم در زمینه آسفالت معابر

حسین کارگر، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به تعدد درخواست‌های مردمی در خصوص آسفالت در این منطقه، گفت: حدود ۴۰ درصد درخواست‌های مردمی در خصوص آسفالت انجام شده است و ۶۰ درصد نیز آن‌ها نیز طی بازدیدهای انجام شده در حال پیگیری است.

بهبود و به‌روزرسانی سیما و عرصه باغ پرندگان ناژوان

مهدی قائلی، مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با بیان اینکه بیش از ۲۵ سال از اجرای پروژه باغ پرندگان در ناژوان می‌گذرد، گفت: در دوره‌های مختلف مدیریت شهری، دغدغه‌هایی مبنی بر میزان استحکام سازه این باغ در برابر وزش باد و سایر موضوعات وجود داشته است، لذا در دوره جدید مدیریت شهری پیش‌بینی این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۱ مدیریت ناژوان انجام شد و اعتباری برای انجام این مهم در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیما و عرصه باغ پرندگان بهبود می‌یابد و به‌روزرسانی می‌شود.

فاز سوم باغ رضوان روشن می‌شود

علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: حدود هفت سال از افتتاح فاز سوم این آرامستان می‌گذرد، اما هنوز بسیاری از خدمات عمومی در دسترس زائران این بخش قرار نگرفته است، در این راستا به‌منظور رفاه حال زائران در باغ رضوان، تأمین روشنایی فاز سوم آرامستان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی ادامه داد: تأمین روشنایی فاز سوم آرامستان باغ رضوان در دستور کار قرار دارد.

عوارض آلایندگی اصفهان کجا هزینه می‌شود؟

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص هزینه‌کرد عوارض آلایندگی شهر اصفهان، گفت: عوارض آلایندگی در زمینه توسعه فضای سبز، بهبود حمل‌ونقل عمومی و مواردی که به این صنایع سرویس داده می‌شود، همچنین در راستای اقداماتی جهت فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست هزینه می‌شود.

رهبر معظم انقلاب برای آب اصفهان دغدغه دارند / تلاش اعضای شورای شهر برای رفع مشکلات آبی

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دیدار روزهای اخیر مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره قاطعی به مشکل آب مردم اصفهان داشتند و فرمودند: «مسئله آب اصفهان جدی است و قبول دارم، پیگیری کرده و می‌کنم.»

ایجاد زمینه کشف و بروز استعدادهای نوجوانان و جوانان ضروری است

احمدرضا مصور، عضو کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد زمینه کشف و بروز استعدادهای نوجوانان و جوانان اهمیت بالایی دارد و شهرداری اصفهان به این مهم توجه کرده است.

بازارهای شهرداری اصفهان در خدمت عرضه تولیدات شهروندان

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری به این نتیجه رسیده است که می‌توانیم تمام بازارها به‌ویژه فروشگاه‌های کوثر را محل عرضه تولیدات شهروندان قرار دهیم.

ضرورت حرکت به سوی کسب‌وکارهای کوچک و زودبازده

علی صالحی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم حرکت به سمت کسب‌وکارهای کوچک و زودبازده گفت: اگر روزی صرفه‌های ناشی از مقیاس یا تصاحب بازار بر مبنای تولید انبوه بود، امروز کسب‌وکارهای کوچک به جهت ایده‌محور و دانش‌بنیان بودن این امکان را دارند که با حداقل منابع اولیه تولید ثروت کنند.

کد خبر 621525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.