برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور جام‌جهانی در اصفهان

مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری اصفهان گفت: نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی از یکم آذرماه در عمارت تاریخی سعدی حوزه هنری اصفهان افتتاح شده و تا بیستم آذرماه جاری، پذیرای علاقه‌مندان و عموم مردم است.

مجتبی مجلسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی از روز گذشته _سه‌شنبه یکم آذرماه_ در عمارت تاریخی سعدی حوزه هنری اصفهان افتتاح شده، در این نمایشگاه آثاری از کارتونیست‌های سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است و آثار، بازتاب زوایای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که ذهن مردم دنیا را به خود مشغول می‌کند را به تصویر کشیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این فضای نمایشگاهی آثار هنری جذابی عرضه شده که از زوایای مختلفی به جام جهانی فوتبال به‌عنوان یک رقابت بزرگ و تأثیرگذار بین‌المللی نگاه شده است.

مدیر واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان افزود: نمایشگاه اصلی کاریکاتور و کارتون جام جهانی در تهران برپا شده و این نمایشگاه استانی با درون‌مایه کاریکاتور و کارتون در قالب طنز، پرتره بازیکنان و همچنین افراد مؤثر در جام‌های جهانی برپا شده است.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور جام‌جهانی در اصفهان

وی تعداد آثار به نمایش در آمده در این مجموعه نمایشگاهی را ۶۳ اثر اعلام کرد و گفت: هر کدام از این آثار، مربوط به یک نفر از یک کشور است، همچنین تعداد محدودی از آثار متعلق به کارتونیست‌های ایرانی است که تولیداتی در رابطه با فوتبال و جام جهانی داشته‌اند.

مجلسی با بیان اینکه منتخبی از آثار کارتون و کاریکاتور در اصفهان به نمایش گذاشته شده است، ادامه داد: این نمایشگاه با هدف آموزش هنرمندان که وظیفه اصلی حوزه هنری و واحد تجسمی حوزه است برپا شده است.

وی تاکید کرد: مشق بصری علاقه‌مندان و مخاطبان در این رابطه اهمیت زیادی دارد هر چند می‌توان این آثار را در فضای مجازی نیز به نمایش گذاشت، اما دیدن کارها در ابعاد واقعی، بزرگ، از نزدیک و در کنار یکدیگر لطف دیگری دارد که با دیدار حضوری میسر می‌شود.

مدیر واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان اظهار کرد: هنرمندان استقبال خوبی از این رویدادها دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم برگزاری چنین رویدادهایی را در اصفهان دنبال کنیم.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی از یکم آذرماه در عمارت تاریخی سعدی حوزه هنری اصفهان آغاز شده است و تا بیستم آذرماه جاری، پذیرای علاقه‌مندان و عموم مردم است. عمارت تاریخی سعدی در خیابان استانداری و گذر سعدی این خیابان واقع شده است.

کد خبر 621498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.