واکسن به‌روزشده فایزر چه قابلیتی دارد؟

واکسن به‌روزشده کووید ساخت شرکت داروسازی فایزر و بیو ان‌تک واکنش قوی نسبت به زیرسویه BQ.۱.۱ امیکرون نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت‌های داروسازی فایزر و بی و ان‌تک به‌تازگی اعلام کردند که واکسن مخصوص سویه امیکرون میزان بالاتری از آنتی‌بادی خنثی کننده را در برابر زیرسویه جدید BQ.1.1 در افراد بزرگسال تولید می‌کند.

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که سطح آنتی‌بادی این واکسن در برابر زیرسویه امیکرون در میان افراد مسن ۵۵ ساله و بالاتر که واکسن کرونا را دریافت کردند تقریباً ۹ برابر افزایش یافت. البته سطح آنتی‌بادی در افرادی که نسخه اصلی واکسن را تزریق کرده‌اند، دو برابر افزایش یافته است.

زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا دارای جهش‌های ژنتیکی هستند که تشخیص و خنثی کردن ویروس را برای سیستم ایمنی دشوارتر می‌کند و باعث می‌شود با وجود مصونیت ناشی از واکسیناسیون و سابقه ابتلاء به بیماری افراد بیمار شوند. داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که دو زیرسویه BQ.1 و BQ.1.1 که بسیار مشابه زیرسویه BA.5 است، عامل حدود نیمی از موارد تشخیص کووید در ایالات متحده آمریکا است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده اضطراری از دوز تقویت‌کننده به‌روزشده واکسن کرونا را برای افراد بالای پنچ سال تائید کرد. به نظر می‌رسد که موارد ابتلاء به زیرسویه امیکرون در ایالات متحده رو به افزایش است و انتظار می‌رود که عامل افزایش موارد ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در اروپا در فصل زمستان پیش رو باشد.

کد خبر 621230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.