مصرف داروهای دیابت خطر ابتلا به MS را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروهای ضدهایپرگلیسمی مورد استفاده برای درمان دیابت نوع دوم خطر ابتلا به بیماری ام‌اس را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری MS یک اختلال عصبی خودایمنی غیرقابل پیش‌بینی است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد و باعث بروز ناتوانی شدید جسمی و شناختی می‌شود. تخمین زده شده است که بیش از ۲.۸ میلیون نفر در سراسر جهان درگیر بیماری MS هستند. پیش از این مطالعاتی انجام شده است که اثر محافظت عصبی داروهای ضدهایپرگلیسمی را در بیماری آلزایمر و زوال عقل نشان داده است.

گروهی از محققان دانشگاه آریزونا در ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تأثیر داروهای دیابت نوع دوم بر افزایش خطر ابتلاء به MS مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند افراد بالای ۴۵ سال که داروهای ضدهایپرگلیسمی مورد استفاده برای درمان دیابت نوع دوم را مصرف می‌کردند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری ام‌اس قرار داشتند.

به گفته پژوهشگران خطر ابتلاء به بیماری ام‌اس در میان مردان بالای ۴۵ سال اندکی افزایش پیدا کرده بود، در حالی که این خطر در میان زنان بالای ۴۵ سال افزایش قابل‌توجهی داشته است.

کد خبر 621226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.