نبود آگاهی و اطلاعات نادرست عامل اصلی گرایش جوانان به مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از اعتیاد، گفت: نبود آگاهی و اطلاعات نادرست عامل اصلی گرایش جوانان به مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی امامی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم آبان‌ماه_ در نشست خبری، اظهار کرد: اگر معتادی اراده و خواست لازم برای ترک اعتیاد را داشته باشد شرایط لازم برای او مهیا است و مراکزی برای درمان اعتیاد به صورت رایگان برای آنها وجود دارد.

وی افزود: حتی برای بانوانی که پس از ترک اعتیاد خانواده ندارند یا خانواده پذیرای آنها نیست نیز به مدت یک سال محل و مکانی در نظر گرفته می‌شود تا طی این مدت در آنجا حضور داشته باشند و بتوانند با خانواده ارتباط برقرار یا زندگی مستقلی را بدون مشکل آغاز کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با بیان اینکه اصحاب رسانه مجموعه‌ای بسیار قدرتمند در بین مردم هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، زمینه را برای آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: نبود آگاهی یا اطلاعات نادرست که به جوانان در ارتباط با مواد مخدر، تبعات مصرف و مواردی از این قبیل داده می‌شود، مهمترین عامل در حوزه مواد مخدر به حساب می‌آید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: اطلاع‌رسانی درست به جامعه و به ویژه نوجوانان و جوانان در ارتباط با خطرات و مشکلاتی که مواد مخدر می‌تواند برای انسان داشته باشد، نقش بسیار مهمی در دور شدن افراد از اعتیاد دارد.

امامی افزود: رسانه‌های امروز قدرتمندترین ابزار برای هدایت افکار عمومی در جهان به حساب می‌آیند و به همین دلیل لازم است از این ابزار قدرتمند برای مبارزه با مواد مخدر بهره‌گیری شود.

کد خبر 620114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.