غفلت وزارت میراث فرهنگی در حوزه جام جهانی/ از تورهای قطر در اصفهان استقبال نشد

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی گردشگری اصفهان گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در ابتدا جلسه خوبی در رابطه با مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر برگزار کرد، اما این نشست تداوم نداشت و به نتیجه مطلوب نرسید.

مصطفی ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در ابتدا جلسه خوبی در رابطه با مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر برگزار کرد، اما این نشست تداوم نداشت و به نتیجه مطلوب نرسید.

وی افزود: این نشست در تهران با حضور شرکت‌های هواپیمایی و سایر سازمان‌های مربوطه برگزار شد تا برای حضور ایرانی‌ها در ورزشگاه‌های کشور قطر برنامه‌ریزی کنند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: این جلسه‌ها دیر برگزار شد و اگر پیش‌بینی بهتری صورت می‌گرفت و وزارت خارجه و میراث فرهنگی در دوحه برنامه‌ریزی و رایزنی‌های بهتر و بیشتری داشتند نتایج مطلوب‌تری هم حاصل می‌شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مؤثر و راهگشا بود، اما متأسفانه پس از آن پیگیری نشد و در نتیجه اتفاق خاصی نیفتاد.

ترابی در خصوص هزینه‌های اقامت برای این دوره از بازی‌ها گفت: برای تماشای یک بازی فوتبال شامل چهار شب اقامت در هتل آپارتمان بدون غذا ۷۰ میلیون و در صورت هشت شب اقامت ۱۰۳ تا ۱۱۳ میلیون تومان هزینه خواهد داشت، هتل پنج ستاره ۱۰۰ میلیون برای یک بازی و ۱۷۰ میلیون برای دو بازی و اقامت در دوحه نرخ‌گذاری شده است.

وی با اشاره به بالابودن این نرخ‌ها، اظهار کرد: این اواخر با نزدیک شدن به بازی‌های ایران، چارترهایی هستند که بر اساس همان سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی برنامه دارند به این شکل که متقاضیان در کیش اقامت خواهند کرد و برای ۱۰ شب و سه بازی، ۸۴ میلیون تومان هزینه می‌کنند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی گردشگری اصفهان افزود: این افراد با هواپیمایی ایران ایر وارد قطر شده و سه بازی را تماشا می‌کنند، سپس به جزیره کیش برمی‌گردند و در هتل اقامت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر پیش‌بینی‌شده بود که تماشاگران با کشتی کروز به قطر بروند، قیمت‌ها بسیار پایین‌تر می‌آمد؛ همچنین اگر اقامت‌ها در بندرعباس، قشم و کیش به تعداد بیشتری برنامه‌ریزی می‌شد استقبال بیشتر ایرانی‌ها از این رویداد فوتبالی را شاهد بودیم.

ترابی خاطرنشان کرد: همه این پیگیری‌ها باعث می‌شد دفترها و آژانس‌های هوایی به‌ویژه در استان هرمزگان، جزایر کیش و قشم رونق بیشتری پیدا کنند اما با تأخیر و تعویقی که صورت گرفت، وضعیتی را که امروز که پیش‌آمده و با این نرخ‌ها استقبال چندانی نشده است.

وی اضافه کرد: نرخ هتل‌آپارتمان ۷۰ تا ۷۱ میلیون تومان برای بازی ایران و آمریکا بدون غذا، تنها برای اسکان و پرواز پیش‌بینی‌شده و اگر یک کمپین یا دورهمی و جشن هم داشته باشند، ۱۱۳ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت؛ اگر در هتل پنج ستاره باشد برای یک بازی ۹۵ میلیون و برای دو بازی ۱۷۰ میلیون خواهد بود.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی گردشگری اصفهان اظهار کرد: نرخ برای سه بازی با تعداد نفرات محدود و اقامت در جزیره کیش ۸۵ میلیون تومان است، البته تعداد پروازها محدود و از فرودگاه امام خمینی (ره) خواهد بود بنابراین طبیعی است که ایرانی‌های مقیم دبی یا دوحه، بیشتر در این دوره حضور داشته باشند.

وی بابیان اینکه طبیعی است برای هر ایرانی که بخواهد هر چهار بازی مرحله مقدماتی را تماشا کند، این هزینه‌ها بسیار بیشتر خواهد بود، ادامه داد: مراجعات به آژانس هوایی به شکلی بود که فقط سوال می‌شد و به دلیل بالا بودن هزینه‌ها استقبالی نشد، درمجموع اگر وزارت خارجه و میراث فرهنگی زودتر، جلساتی را در دوحه با حضور بخش خصوصی برگزار کرده بودند، نتایج بهتری را شاهد بودیم.

کد خبر 620008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.