اعلام آمادگی بنیاد شهید برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخته در اصفهان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اعلام آمادگی بنیاد شهید برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخته در اصفهان گفت: چنانچه زمین رایگان در اختیار این نهاد قرارداده شود ،بنیاد شهید این بیمارستان را برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری احداث خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز_ پنج‌شنبه بیست‌وششم آبان ماه_ در جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: اصفهان نقش تأثیرگذاری در تاریخ ایران اسلامی ایفا کرده است و این شهر حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد.

وی با بیان اینکه هر نقطه‌ای از این سرزمین با ویژگی خاصی و منحصربه‌فردی خود را معرفی می‌کند، افزود: این دیار با وجود داشتن شخصیت‌های بزرگ دینی، علمی و فرهنگی و کارکردهای تمدنی گسترده، اما خود را با شهیدانش معرفی می‌کند و این افتخار بزرگی برای اصفهان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: ۴۰ سال پیش در روز ۲۵ آبان مردم شریف و شهیدپرور شهر اصفهان پیکر مطهر ۳۷۰ شهید دلاور عملیات محرم را بر روی دستان خود تشییع کردند و روز حماسه و ایثار را در این شهر رقم زدند.

وی ادامه داد: اصفهان به فرمایش رهبر معظم انقلاب شهر شهادت است و این استان با ۲۳ هزار و ۶۳۵ هزار شهید، بیشترین تعداد شهید در کشور را دارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به کارکردهای جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش دبیری این شورا را دارد و باید توجه داشت که شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، فرادولتی است.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارج نهادن و تکریم جامعه ایثارگری در کشور افزود: در حوزه رسیدگی به خانواده ایثارگران و شهدا به یک گفتمان و رویکردی عمومی نیاز است که این مساله تاکنون در کشور به گفتمان تبدیل نشده است و گاهی موارد بر اساس صحبت خانواده شهدا و ایثارگران، این خانواده‌ها مورد تکریم واقع می‌شوند، اما در عمل شاهد تکریم و گرامیداشت این قشر نیستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: تبدیل گفتمان عمومی و نظام فکری جدید در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته و امید است این استان مکتب و گفتمان عمومی فرهنگ ایثار و شهادت شود.

ساخت و بازسازی آسایشگاه‌ها و خانه‌های ایثار اصفهان

معاون رئیس جمهور در مورد عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ گفت: ارائه خدمات درمانی برای ۱۶ هزار و ۹۸ نفر از ایثارگران، پایش سلامت عمومی و تخصصی و آموزش تخصصی خود مراقبتی ۸ هزار و ۵۹۵ مورد، ارائه مراقبت‌های توانبخشی به ایثارگر در منزل ۱ هزار و ۱۰۵ مورد، انجام چکاب تخصصی و فوق تخصصی ۶۰ جانباز نخاعی که پایش ۴۵ نفر از طریق اعزام به بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) تهران و مابقی در استان اصفهان انجام شده است، تحویل ۳۱ قلم تجهیزات پزشکی به ایثارگران شامل ویلچر، تخت مکانیکال و برقی، ارائه ۳۰۷ خدمت در خصوص اروتز و پروتز و ۸۸ مورد اعزام ایثارگران به سایر استان‌ها از خدمات بنیاد بوده است. چهار بیمارستان و کلینیک تخصصی در اصفهان تحت نظر بنیاد است که شامل بیمارستان و کلینیک بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)، بیمارستان روان‌پزشکی شهید رجایی نجف آباد، کلینیک امام حسین (ع) فریدن و کلینیک جابر نجف‌آباد است که بهسازی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به ساخت آسایشگاه و خانه ایثار در استان اصفهان افزود: چهار آسایشگاه توانبخشی شهید مطهری اصفهان، امام حسین (ع) خمینی شهر و خاتم‌الانبیاء (ص) کاشان و آسایشگاه شهید رجایی فعال است و ساختمان جدید مرکز توانبخشی جانبازان شهید مطهری بهسازی و تجهیز شده است و یک مورد اهدای زمین از طرف پدر دو شهید در شهرستان دهاقان جهت ساخت خانه ایثار انجام شده است که اقدامات اداری آن در حال انجام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد ارائه خدمات به جانبازان ادامه داد: در مصوبه استانی سفر رئیس‌جمهور برای تکمیل مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ۹۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است.

اختصاص تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن برای هزار و ۹۴۷ ایثارگر

قاضی‌زاده هاشمی در مورد تأمین مسکن ایثارگران اصفهان، گفت: اختصاص تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن برای هزار و ۹۴۷ نفر از ایثارگران انجام شده است و البته تعداد ۲۰ هزار و ۳۴۰ نفر متقاضی واجد شرایط دریافت زمین و مسکن در سطح استان اصفهان هستند. بر اساس مصوبه دولت در سفرهای استانی در قالب طرح جهش مسکن پنج درصد از هر پروژه‌ای که برای تأمین مسکن احداث می‌شود به ایثارگران تعلق پیدا می‌کند.

وی افزود: پیگیری ساخت پنج هزار واحد آپارتمان واقع در فولادشهر و بهارستان و آماده‌سازی تعداد ۳۱ پلاک ویلایی واقع در فولادشهر اصفهان که در مرحله واگذاری است از اقدامات دیگر بنیاد در استان اصفهان است، پیگیری الحاقیه زمین واقع در شاهین‌شهر اصفهان برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران، اختصاص ۴۴ میلیارد ریال برای تعمیرات و مناسب‌سازی مسکن ایثارگران نیز از جمله برنامه‌های بنیاد بوده است.

استخدام بیش از هزار ایثارگر اصفهانی در بخش‌های دولتی و غیردولتی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد اعطای تسهیلات از جمله وام قرض‌الحسنه ایثارگران نیز گفت: سه هزار و ۶۶ فقره تسهیلات اعتباری و قرض‌الحسنه به ایثارگران استان پرداخت شده است. تعداد پنج هزار و ۴۱۸ نفر تحت پوشش بیمه عمر و حادثه قرار دارند و حدود چهار میلیارد ریال هدیه ازدواج پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور در مورد ایجاد فرصت‌های شغلی برای ایثارگران و کاهش نرخ بیکاری افزود: ایثارگران متقاضی شغل در اصفهان ۱۸ هزار نفر هستند که استخدام تعداد هزار و ۵۰ نفر از ایثارگران در بخش‌های دولتی و غیردولتی انجام شده است و دومین آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا قبل از پایان سال انجام می‌شود.

سامانه جامع اشتغال و کارآفرینی ایثارگران آماده بهره‌برداری است

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به برنامه‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: سامانه جامع اشتغال و کارآفرینی آماده بهره‌برداری شده است؛ این سامانه به صورت هوشمند عمل می‌کند و دیگر نیازی به مراجعه ایثارگران برای دریافت تسهیلات اشتغال نیست. این سامانه به زودی رونمایی می‌شود. خبر خوب دیگر این است که از منابع موجود در کشور در حوزه مشاغل خرد بر اساس قانون تخصیص حداقل ۱۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌های دولتی به استانداری‌ها تفویض شده و با پیگیری‌های به عمل آمده در دولت این حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته ۷ برابر افزایش داشته است.

تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها برای اشتغال فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد

معاون رئیس جمهور در مورد اشتغال فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز اظهار کرد: با عقد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها تلاش شده تا فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد شغل هم از این تسهیلات بهره‌مند شوند. با انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید برای اشتغال بیش از ۲۰ هزار ایثارگر فرصت شغلی به وجود می‌آمد. با توجه به مکاتبات و پیگیری‌های صورت‌گرفته با بانک مرکزی و با تصویب شورای پول و اعتبار، مبلغ تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در برخی رسته‌های شغلی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های خوداشتغالی، گفت: ارائه مشاوره ۸۳۹ نفر، به‌روز رسانی اطلاعات شغلی ۶ هزار و ۶۵۷ نفر، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۷۲ نفر و پرداخت مبلغ ۲۰۶ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی از برنامه‌های بنیاد بوده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی در مورد مرمت و بهسازی مزار شهدا یادآور شد: در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدا از هزار و ۳۱ گلزار شهدای موجود در استان تنها ۵۶ گلزار شهدا ساماندهی نشده است، اما امیدواریم در آینده نزدیک اصفهان به نخستین استانی تبدیل شود که تمام گلزارهای شهدا در آن ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بنیاد شهید برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخته در اصفهان، خاطر نشان کرد: چنانچه زمین رایگان در اختیار این نهاد قرار داده شود و مسئولان استان همکاری لازم را داشته باشند، بنیاد شهید این بیمارستان را برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری احداث خواهد کرد.

کد خبر 619942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.