انتقاد موسوی لارگانی از مشکلات بیمه تکمیلی ایثارگران

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص برخی از مشکلات ایثارگران گفت: اکثر جامعه ایثارگری از بیمه تکمیلی خود گله‌مند هستند، زیرا جوابگوی مشکلات آن‌ها نیست، در واقع بیمه دی توان ارائه سرویس‌دهی به جامعه ایثارگری را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدناصر موسوی‌لارگانی صبح امروز_ پنج‌شنبه بیست‌وششم آبان‌ماه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان با اشاره به ایثار رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس اظهار کرد: زمانی که کشور نیازمند حضور افرادی برای جبهه حق علیه باطل بود، ایثارگران و شهیدان جان خود را در این راه قرار دادند و برخی از جانبازان بیش از ۳٠ سال است که بر تخت خوابیده‌اند.

وی با بیان اینکه ایثارگران انتظاراتی دارند که البته به مدیریت فعلی باز نمی‌گردد، افزود: ۴۴ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و بنیاد شهید از ابتدای انقلاب با فرمان امام (ره) تأسیس شد و در طول این سال‌ها خدماتی ارائه شده، اما آنچه که از این سازمان انتظار می‌رفته نبوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه دارند: جامعه ایثارگری از ما می‌پرسد که بنگاه‌های اقتصادی بنیاد شهید چه کار می‌کنند، بودجه این بنیاد کجا هزینه می‌شود و به چه کسانی داده می‌شود، چرا یک جانباز برای دریافت حق پرستاری همسرخود که توقع زیادی هم نیست باید سرگردان باشد و کسی پاسخگوی او نباشد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه ایثارگران و جانبازان توقعات کمی دارند، اما به خواسته‌های آنها توجهی نمی‌شود، گفت: اکثر جانبازان از بیمه تکمیلی خود گله‌مند هستند، زیرا جوابگوی مشکلات آن‌ها نیست، در واقع بیمه دی توان ارائه سرویس‌دهی به جامعه ایثارگری را ندارد.

وی خطاب به رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران گفت: در چنین جایگاهی وظیفه شما چند برابر شده زیرا به جامعه‌ای خدمت می‌کنید که هستی و حیات ما به‌دلیل حضور آن‌ها است و انتظار می‌رود در این مورد دقت بیشتری صورت بگیرد.

موسوی لارگانی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به خانواده شهدا و ایثارگران تصریح کرد: اگر نیاز به قانونی برای ایثارگران و خانواده آن‌ها وجود دارد در مجلس شورای اسلامی از این موضوع دریغ نخواهیم کرد.

به مناسبت‌هایی مانند ۲۵ آبان کمتر پرداخته شده است

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: استان اصفهان درصد قابل توجهی از شهدای دفاع مقدس را به خود اختصاص داده و همچنین حدود ۳٠ درصد اعزام‌های دفاع مقدس از این استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعداد شهدای استان اصفهان در دوران دفاع مقدس افزود: تعداد شهدای پنج شهرستان استان بیش از دیگر استان‌ها است و در این راستا اصفهان نقش به یاد ماندنی و ماندگاری را ثبت و ضبط کرده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در عملیات محرم، اصفهان بیش از هزار شهید تقدیم کرده که ۳۷٠ تن از این شهدا در یک روز تشییع شدند و بنا به قول فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان، در شب مراسم تشییع این شهدا ۲۱ خانوار، خانه‌های خود را در اختیار گلستان شهدا قرار دادند.

مرتضوی با بیان اینکه به مناسبت‌هایی مانند ۲۵ آبان کمتر پرداخته شده و باعث شده نسل جدید با ریشه‌های خود فاصله بگیرند، تاکید کرد: وظیفه چنین جلساتی این است که بر این موضوعات کار کند تا فرزندانمان با این ریشه‌های هویتی قرابت پیدا کنند و لباس فرهنگ غرب را به تن نکنند.

نگاه ویژه به شهر شهیدان

مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه تنها در یک روز در این شهر ۳۷۰ شهید تشییع شده‌اند، اظهار کرد: اصفهان قهرمان در عملیات محرم بیش از ۱۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند در کجای دنیا شهری مانند اصفهان پیدا می‌شود.

وی افزود: ۱۰ درصد از ایثارگران کل کشور به استان اصفهان تعلق دارند و جمعیت شهدا در چهار شهرستان این استان از بعضی از استان‌های کشور بیشتر است و انتظار می‌رود نگاه ویژه ای به شهر شهیدان وجود داشته باشد.

در جنگ شناختی، مبارزه نیز باید شناختی باشد

حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کم‌رنگ شده است که این نشان از کم کاری در مباحث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز کشور درگیر آن است به همین کم‌کاری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باز می‌گردد، افزود: در جنگ شناختی باید مبارزه نیز شناختی باشد و باید ارزش ایثارو فداکاری را به نسل جدید شناسانده شود و این مهم نیازمند سوق دادن منابع به سمت مباحث فرهنگی است.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: در سالیان گذشته، سیاست‌های دانشگاه‌ها کمتر بر مباحث اخلاقی و ارزشی متمرکز بوده است و متأسفانه امروز دانشجو گوش شنوایی برای شنیدن ندارد چرا که کارهای فرهنگی عمیق در جامعه انجام نشده و از نسل جدید فاصله گرفته شده است.

کد خبر 619943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.