حلقه سبز؛ راهکار صوفیه برای بهبود تردد شهروندان

صوفیه بلغارستان با هدف تبدیل بخش‌های مورد غفلت شهر به نقاط پویا، منطقه‌ای به طول ۳۰ کیلومتر دارای مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را برای تغییر نحوه تردد مردم احداث خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در صوفیه بلغارستان از طرح خود برای ایجاد "حلقه سبز" در پایتخت این کشور رونمایی کردند. این پروژه مستلزم احداث یک پارک به طول ۳۰ کیلومتر است که از میان مناطق مسکونی شهر می‌گذرد و محله‌ها را از طریق مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به هم متصل کند.

حلقه سبز از بهسازی و تغییر کاربری زیرساخت‌های ریلی شهری و منطقه صنعتی متروکه‌ای استفاده می‌کند که پیش از این برای اتصال کارخانه‌ها و نیروگاه‌های حرارتی در شهر استفاده می‌شده است. بسیاری از زمین‌هایی که شهرداری قصد بهره‌برداری از آن را دارد در حال حاضر بخشی از پارک‌های عمومی یا زیرساخت‌های فرسوده قطار است.

حلقه سبز؛ راهکار صوفیه برای بهبود تردد شهروندان

از زمانی که پایتخت بلغارستان حدود ۳۰ سال پیش فرآیند صنعتی‌زدایی را آغاز کرد، بعضی از سیستم‌های ریلی سابق جای خود را به ساختمان‌های مسکونی یا بلوارهای بزرگ داده است. مقامات شهری قصد دارند مناطق متروک و بلااستفاده را با زیرساخت‌های مدرن دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی مانند روگذرها جبران کنند.

زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری برنامه‌ریزی شده در حلقه سبز، توسط شهرداری به عنوان بخشی از مفهوم کلی زیرساخت دوچرخه‌سواری برای شهر به تصویب رسید.

مقامات قصد دارند توسعه این پروژه زیرساختی عظیم را از یک ایستگاه راه‌آهن متروکه معروف به "پیشگام" آغاز کنند که در بزرگترین پارک صوفیه، بورسوا گاردینا، واقع شده است.

برای مراحل بعدی توسعه، مقامات منطقه‌ای باید با مردم محلی در مورد نوع توسعه‌هایی که آنها نیاز دارند مشورت کنند، چراکه یکی از اهداف اصلی ایجاد حلقه سبز این است که مناطق مورد غفلت، بیشتر برای سرمایه‌گذاری و رشد جذاب شوند.

حلقه سبز؛ راهکار صوفیه برای بهبود تردد شهروندان

مقامات صوفیه بر اساس نتایج مطالعات امکان‌سنجی معتقدند که این پروژه یک روند طولانی خواهد بود، زیرا مناطق مختلف پروژه همگی تحت عملیات توسعه هستند.

این طرح، پتانسیل دسترسی ۲۵۰ هزار نفر به مناطق سبز جدید و همچنین شیوه‌های جدید حمل‌ونقل را مهیا می‌کند. علاوه بر این، پروژه قصد دارد جابه‌جایی را حداقل در ۳۰ محله شهر متحول کند.

کد خبر 619869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.