اجرای موفق طرح ابتکاری پلیس‌ راه در پیشگیری از تصادفات فوتی

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: با اجرای موفق طرح ابتکاری توقف_حرکت در محور نائین_اردستان و موته_گلپایگان تعداد تصادفات فوتی در این محورها در نیمه نخست سال جاری به ترتیب ۵۷ و ۵۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تجزیه و تحلیل تصادفات در راه‌های برون‌شهری استان اصفهان در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد تصادفات فوتی و جرحی به علت نبود توجه به جلو رانندگان خودروها، ناشی از خستگی و خواب آلودگی آن‌ها به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه در بعضی از راه‌های یکنواخت استان، خستگی و خواب آلودگی سهم بیش از ۷۰ درصدی را در علت تصادفات دارا است، ادامه داد: بیشتر رانندگانی که از استان‌های دیگر به سمت اصفهان حرکت می‌کنند، مدت زیادی را بدون وقفه رانندگی کرده و هنگامی که به عمق محورهای استان که یکنواخت هستند، می‌رسند خستگی و خواب آلودگی بر آن‌ها غالب شده و با از دست دادن هوشیاری و تمرکز دچار حادثه می‌شوند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ساعات ابتدایی صبح و ساعات بعدازظهر را بیشترین زمان‌های وقوع تصادفات و واژگونی خودروها با علت خستگی و خواب‌آلودگی دانست.

وی ادامه داد: براساس تحلیل داده‌های تصادفات در سال‌های گذشته دو محور نائین – اردستان و موته – گلپایگان که دارای بیشترین تصادف و واژگونی با علت نبود توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بودند، شناسایی و طرح ابتکاری توقف – حرکت به عنوان روشی برای پیشگیری از وقوع تصادفات اجرایی شد.

سرهنگ زارع تصریح کرد: در این طرح با استقرار تیم‌های گشتی در مکان‌های مناسب و با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی، رانندگان وسایل نقلیه‌ای که مسافت زیادی را پیموده و امکان خستگی و خواب‌آلودگی آن‌ها متصور است به استراحت کردن ترغیب می‌شوند و پس از ارائه نکات آموزشی و دادن هشدارهای لازم به آن‌ها اجازه تردد داده می‌شود.

وی از موفقیت این طرح در کاهش تصادفات فوتی ناشی از خستگی و خواب آلودگی خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح در محورهای نائین - اردستان و موته - گلپایگان میزان تصادفات فوتی در این محورها در نیمه نخست سال جاری به ترتیب ۵۷ و ۵۰ درصد و تعداد جان باختگان نیز به ترتیب ۶۰ و ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که در نیمه نخست سال جاری تعداد تصادفات جرحی در این محورها به ترتیب ۴۵ و ۲۱ درصد و تعداد مجروحان به ترتیب ۴۳ و ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

کد خبر 619812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.