آغاز بارش‌ها از غرب اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار، افزایش ابر و بارش از غرب آغاز خواهد شد و تا اوایل روز جمعه در سطح استان به‌ویژه در نیمه غربی و جنوب پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار نفوذ سامانه‌ای ناپایدار از غرب به استان است، بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق آسمان قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد و بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان استقرار جوی ناپایدار روی استان است، افزود: امروز غبار صبحگاهی در مناطق مرکزی و کلان‌شهر اصفهان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود و روز پنجشنبه وضعیت جوی، نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش باران دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار، افزایش ابر و بارش از غرب آغاز خواهد شد و تا اوایل روز جمعه در سطح استان به‌ویژه در نیمه غربی و جنوب پایدار است، تصریح کرد: بارش‌ها در مناطق مستعد گاهی به‌صورت رگباری و همراه با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی

وی با بیان اینکه سومین سامانه بارشی پاییزی مناطق نیمه غربی و شمالی، جنوبی و شرقی را دربرمی‌گیرد، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

عسگریان اظهار کرد: پرهیز از تردد و توقف غیرضروری در مناطق مستعد و مسیل‌ها، اجتناب از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به قله‌ها، استفاده از امکانات و وسایل ایمنی در خودروها، جمع‌آوری دام‌ها در مراتع و مناطق کوهستانی، آمادگی ارگان‌های امدادی برای کاهش خطرات احتمالی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به تشدید سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان، افزود: بر پایه این هشدار، فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز تشدید می‌شود و تا پایان پنجشنبه بیست‌وششم آبان‌ماه با بارش باران و برف (مناطق سردسیر و ارتفاعات)، رعدوبرق، احتمال وقوع تگرگ، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید موقتی، مناطق غرب و جنوب استان را در بر می‌گیرد.

احتمال ایجاد اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی با شدت گرفتن بارش‌ها

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با شدت فعالیت سومین سامانه بارشی، لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، شکل‌گیری سیلاب‌های محلی، خسارت به صنعت کشاورزی و نیز اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و لرستان در روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.

وی افزود: براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آماده، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی، مدیریت تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی توسط دستگاه‌های مرتبط توصیه می‌شود.

عسگریان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش و کمینه دمای دو تا پنج درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 619768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.