سیستم های ساختمان هوشمند

در مفهوم ساختمان هوشمند، علاوه بر سیستم های اتوماسیون ساختمان، ویژگی های مهندسی مصالح به کار رفته در ساختمان، ساختار ایستا و دینامیکی ساختمان نیز باید در نظر گرفته شود.

حداکثر سود، حداکثر عملکرد و حداکثر صرفه جویی در ساختمان هوشمند هدف گذاری شده است.

آینده روشن تر با ساختمان های هوشمندتر

مقاوم سازی ساختمان های قدیمی ضروری است ، به خصوص زمانی که صحبت از دستیابی به اهداف بلندپروازانه زیست محیطی می شود . ساختمان ها مسئول 40 درصد مصرف انرژی و 36 درصد از انتشار CO2 در ایران هستند . برای کمک به مالکان ساختمان برای رسیدن به این هدف؛ رهنما فردای خوزستان (مولد مدل کسب و کار جدید برای بهره وری انرژی در ساخت و ساز و تقویت) با بودجه اتحادیه ایران، بستری را ارائه می دهد که در آن آنها می توانند به تمام اطلاعات موجود در مورد فناوری های مقاوم سازی سازگار با سبز و استارتاپ هایی که آنها را می فروشند دسترسی داشته باشند. رهنما فردای خوزستان شامل یک ابزار ارزیابی است که به مالکان ساختمان اجازه می دهد تا بهترین قیمت و مناسب بودن فناوری را برای نیازهای تجاری فردی خود ارزیابی کنند.

خواه برای مبارزه با تهدیدات امنیتی، اطمینان از قابلیت سکونت سیاره برای نسل های آینده، یا - به سادگی - راحت تر کردن یک ساختمان. آنچه ما را به آنچه مورد نظر است سوق می دهد، سیستم هوشمند ساختمان خواهد بود . در حالی که ادغام با ساختار جدید اجتناب ناپذیر است، فناوری جدید به تقویت ساختار قدیمی کمک خواهد کرد. همانطور که جهان به سمت آینده ای روشن تر و هوشمندتر پیش می رود، اطمینان از اینکه ساختمان و ذینفعان پشت سر نمانند، حیاتی خواهد بود

این بر اساس چهار عنصر مختلف است.

  • سیستم های بازده انرژی
  • ارتباط / سیستم های ارتباطی
  • سیستم های اتوماسیون
  • سیستم های امنیتی

به نقل از شرکت رهنما فردای خوزستان برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی مصرفی در ساختمان های هوشمند، اصل تامین نیازها با راندمان بالا عمل می شود. سیستم های گرمایش، روشنایی و نظافت با حداقل مصرف انرژی کار می کنند. سیستم های گرمایش با توجه به دمای هوا تنظیم می شوند و اطمینان حاصل می شود که در سطح بهینه هستند. سیستم های روشنایی به درجات مختلفی در طول روز استفاده می شوند. آسانسورها بر اساس تراکم کنترل ترافیک تعیین می شوند. زیرساخت برای سیستم های ارتباطی اقتصادی ایجاد شده است. از سیستم های انرژی تجدیدپذیر استفاده می شود.

مصالح به کار رفته در ساخت و ساز با دقت انتخاب می شوند، از موادی که باعث رشد شعله در شرایط غیرعادی مانند آتش سوزی می شود اجتناب می شود و مکانیسم های خاموش کننده و هشدار خودکار فعال می شوند. علاوه بر این، مسیرهای فرار اضطراری برای این شرایط در مرحله طراحی در نظر گرفته شده است. اقدامات امنیتی لازم در ورودی و خروجی ساختمان انجام می شود.

مزایای سیستم های ساختمان هوشمند

01 آسایش و زندگی سالم

02 راندمان انرژی بالا

03 هزینه های کم انرژی

04 منطقه زندگی با امنیت بالا

05 مدیریت آسان عملیات

برای اطلاعات بیشتر در مورد هوشمند کردن ساختمان خودتان می توانید با شماره ۰۶۱۳۳۳۳۹۰۵۴ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

کد خبر 619733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.