۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
افتخارآفرینی برای اصفهان

سرپرست دانشگاه هنر اصفهان گفت: چهار دانشگاه دولتی هنر در کنار چند دانشکده هنر در کشور فعالیت دارند که با وجود همه توانمندی‌هایی که دانشگاه‌های دیگر دارند، کسب رتبه نخست توسط دانشگاه هنر اصفهان، موفقیت بزرگی برای این مجموعه و مردم استان اصفهان است.

علیرضا خواجه‌احمدعطاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دانشگاه هنر اصفهان چهار سال پیاپی موفق به اخذ رتبه اول در بین دانشگاه‌های هنر کشور شده است که این امر به مؤلفه‌های هنری، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های خوب دانشگاه هنر اصفهان، منابع علمی غنی و استادان این دانشگاه در حوزه باستان‌شناسی، باستان‌سنجی، مرمت، معماری و شهرسازی و دیگر رشته‌های هنری است، افزود: ارتباط و تعامل مستمر استادان این مجموعه با نهادهایی از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و سایر بخش‌ها در کسب این رتبه مؤثر بوده است.

سرپرست دانشگاه هنر اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی‌که اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان بتوانند با بدنه جامعه و دیگر مجموعه‌های مرتبط، ارتباط برقرار کنند، طبیعی است این موضوع باعث تولید دانش، آگاهی و مقالاتی خواهد شد که کسب این رتبه را به دنبال بیاورد.

وی تصریح کرد: چهار دانشگاه دولتی هنر در کنار چند دانشکده هنر در کشور فعالیت دارند که با وجود همه توانمندی‌هایی که دانشگاه‌های دیگر دارند، کسب رتبه نخست توسط دانشگاه هنر اصفهان، موفقیت بزرگی برای این مجموعه و مردم استان اصفهان است.

خواجه‌احمدعطاری اظهار کرد: بخشی از این توفیق به دلیل ارتباط دانشگاه هنر با بیرون از دانشگاه و سایر مجموعه‌های مردمی و دولتی است و بخش دیگر مربوط به فعالیت اعضای هیئت‌علمی این مرکز آموزش عالی هنری است.

وی تصریح کرد: طبیعی است درزمانی که دانشگاه هنر موفق به کسب این رتبه می‌شود، دانشجویی که تصمیم به انتخاب رشته و دانشگاه دارد، کیفیت دانشگاه‌های مختلف، استادان و اعضای هیئت‌علمی آن مرکز را بررسی کرده و سپس اقدام می‌کند.

سرپرست دانشگاه هنر اصفهان افزود: این دانشگاه به خاطر رتبه‌آوری، مورد نظر صاحب‌نظران و هنرمندان اهل علم در سطح کشور قرار دارد. علاوه بر این، شاخص‌هایی ازجمله درصد و تعداد مقالات در نظر گرفته می‌شود که این دانشگاه در دو بخش کشوری و جهانی در این زمینه پیشتاز است همچنین اندازه تعداد جست‌وجوی مقالات در یک دانشگاه بیشتر باشد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: امروز شاهد حضور و فعالیت ارزنده دانش‌بنیان‌ها و همکاری آن‌ها با دانشگاه هنر هستیم؛ همچنین شماری از دانشگاهیان خود اقدام به ثبت شرکت‌هایی در همین بخش کرده‌اند.

خواجه‌احمدعطاری گفت: دانشگاه هنر اصفهان در سال ۱۳۵۵ تحت عنوان دانشکده پردیس اصفهان از اقمار دانشگاه فارابی، با یک رشته هنری کار خود را آغاز کرد و از سال ۶۲ و پس از صدور شورای انقلاب فرهنگی با سه رشته هنری در قالب دانشکده فعال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه تا سال ۷۹ دانشکده بوده و از همان سال با حکم وزیر علوم وقت، به‌عنوان دانشگاه مصوب شد و ارتقا یافت و امروز جزو چهار دانشگاه دولتی استان اصفهان محسوب می‌شود.

سرپرست دانشگاه هنر اصفهان ادامه داد: این مرکز آموزش عالی دارای ۴۰ رشته هنری و ۴۵ گرایش در این رشته‌ها است، معماری و شهرسازی، مرمت آثار و ابنیه تاریخی، باستان‌شناسی و باستان‌سنجی، هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی و پژوهش‌های عالی و کارآفرینی هنر، دانشکده‌های پنج‌گانه این دانشگاه هستند.

پذیرش دانشجوی دکتری در آینده نزدیک

وی تأکید کرد: پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشکده‌های صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی را در آینده بسیار نزدیک خواهیم داشت، امسال به‌احتمال‌زیاد در دانشکده صنایع‌دستی دانشجوی دکتری پذیرش خواهیم کرد.

خواجه‌احمدعطاری اظهار کرد: تعدادی از رشته‌های دانشگاه هنر به‌طور کامل عملی است و شماری از رشته‌های هنری وجود دارد که در هیچ دانشگاه و استان دیگری مقطع دکتری ندارد.

به گزارش ایمنا، دانشگاه هنر اصفهان با ۳۱۰۰ دانشجو به‌عنوان محور آموزش عالی رشته‌های هنری در استان هنرمندپرور اصفهان فعالیت می‌کند.

کد خبر 619221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    5 0
    اصفهان مهد فرهنگ و هنر و شهادت ولی بدون زاینده رود هزاران ساله اش گرفتار در فرونشست و نابودی