تصویب بودجه ساخت مرکز سالمندان در نیوتن

شورای شهر نیوتن آمریکا بودجه کامل درخواستی برای ایجاد مرکز پیشنهادی سالمندان شهر را به‌تصویب رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نیوتن، شهری واقع در ایالت ماساچوست آمریکا، پس از گذشت چهار سال و تشکیل بیش از ۳۰۰ جلسه اجتماعی، در نهایت بودجه کامل مرکز پیشنهادی شهری برای زندگی فعال یا نیوکال (NewCAL) را تصویب کرد. طی رأی‌گیری برای تصویب نهایی این بودجه، ۲۰ نفر از اعضای شورای شهر نیوتن به تخصیص بودجه لازم رأی مثبت دادند، سه نفر برای رأی‌دهی غایب بودند و یک نفر با آن مخالفت کرد که در نهایت شرایط به نفع تصویب بودجه بود. این بودجه مصوب در کل برابر با ۱۹.۵ میلیون دلار است.

شهردار نیوتن اندکی پس از پایان رأی‌گیری شورای شهر اعلام کرد که عملیات ساخت‌وساز قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شود و توضیح داد: «تصمیم شورا به ما اجازه می‌دهد تا با سرعت و دقت به جلو برویم تا یک مرکز استثنایی جدید با برنامه‌ها و خدمات ویژه برای ساکنان مسن‌تر شهر و کل جامعه ایجاد کنیم که فعالیت خود را از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد و برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند.»

دو تن از اعضای شورای شهر نیوتن پیش از این یکی از ساختمان‌های خالی واقع در بخش تاریخی شهر را برای اختصاص یافتن به این منظور پیشنهاد کرده بودند که گزینه مورد نظر آن‌ها در اواخر مارس سال جاری توسط کمیسیون بناهای تاریخی نیوتن رد شد. پس از آن یکی از اعضای هیئت‌رئیسه ساختمان‌های عمومی نیوتن موفق شد مطابق با اسنادی که به شورای شهر ارائه داد، مالکیت خود بر این بنا و ارزشمند نبودن آن را به‌لحاظ تاریخی به‌اثبات برساند و با اخذ تاییدیه طرح ساختمان، دریافت مجوز تخریب بنای فعلی، استخدام پیمانکاران ساختمانی و ارائه جدول زمانی ساخت‌وساز بنای جدید، پروژه مرکز سالمندان نیوتن را در اختیار بگیرد. اسناد ارائه شده همچنین شرایط خاصی را فهرست کرده بود که با این بودجه همراه است و یکی از آن‌ها تیم ساخت‌وساز را ملزم می‌کند اطلاعات شورای شهر را در مورد روند پیشرفت پروژه به‌روز نگه دارد.

شهردار نیوتن همچنین تأکید کرد که مرکز پیشنهادی سالمندان شهر که در حال حاضر «نیوکال» نامیده می‌شود نیازمند نامی مناسب است و از شهروندان خواست اسامی پیشنهادی خود را برای این مرکز مهم شهری که قرار است مکانی برای آموزش تعداد زیادی از افراد برای ورزش کردن، آواز خواندن، تغذیه صحیح، خلق ایده، ارائه خدمات، ایجاد جوامع کوچک و همکاری با یکدیگر باشد، به شورای شهر ارائه دهند. شورای شهر نیوتن خاطرنشان کرد که پروژه مذکور همچنان نیازمند کمک‌های مالی است.

تصویب بودجه ساخت مرکز سالمندان در نیوتن

کد خبر 618894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.