تاثیر افزایش تحرک بر کاهش خطر حمله قلبی دوم

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افزایش تحرک فیزیکی، احتمال حمله قلبی دوم را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه جانز هاپکینز در ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تأثیر تحرک بر احتمال بروز حمله قلبی دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های ۱۱۱۵ بزرگسال که بین اواسط دهه ۱۹۹۰ تا پایان سال ۲۰۱۸ دچار حمله قلبی شده بودند را بررسی کردند، میانگین سنی آن‌ها در زمان حمله قلبی ۷۳ سال بود.

سپس محققان میزان ورزش را در دو مقطع زمانی در سال‌های قبل از حمله قلبی بررسی کردند. با استفاده از پرسش‌نامه‌ای که شامل ورزش، فعالیت‌های اوقات فراغت و فعالیت بدنی مرتبط با کار مانند کارهای خانه بود، شرکت‌کنندگان نمره کل را دریافت کردند. پس از یک پیگیری متوسط دو ساله، افرادی که دارای بالاترین نمره از لحاظ فعالیت بدنی بودند، در مقایسه با گروهی که کمترین فعالیت را داشتند، ۳۴ درصد کمتر در معرض حمله قلبی بودند.

به گفته پژوهشگران، حتی فعالیت بدنی کم نیز برای مدیریت خطر بیماری‌های قلبی‌وعروقی بسیار مهم است. در این زمینه، به بزرگسالان توصیه می‌شود که حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط، ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت هوازی شدید یا ترکیبی از هر دو داشته باشند. ورزش‌های تقویت‌کننده عضلات حداقل دو روز در هفته نیز توصیه می‌شود.

کد خبر 618838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.