نرم افزار آموزش زبان انگلیسی + معرفی اپلیکیشن رایگان و بدون اینترنت

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای برای یادگیری زبان های خارجی مورد توجه افراد است.

به گزارش ایمنا، یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از نرم افزار است. نرم افزارهایی آموزشی که هم در گوشی موبایل (اندروید، ios و…) استفاده کنید و هم قابل اجرا بر روی کامپیوتر باشند.

نرم افزار آموزشی

از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از فراموشی و متزلزل شدن ذهن، یادگیری زبان است. آموختن زبان به طور کلی باعث افزایش کارایی مغز و بهبود به خاطر سپاری می‌شود و البته، تفاوتی هم ندارد که چه زبانی بیاموزید. بر اساس آمارها، تعداد افراد تک‌زبانه به طور چشمگیری در حال کاهش است. این موضوع جدا از درهم‌آمیزی نسل‌ها و پیش گرفتن مسیر رسیدن به جامعه جهان‌وطنی، به رغبت بیشتر افراد به یادگیری زبان‌های دیگر هم مرتبط است. بهترین راه برای یادگیری زبان، تمرین هر روزه آن است. تمرین هر روزه نیز نیازمند فراهم آوردن محیطی‌ست که بتوان در آن بخشی را آموخت و برای مدتی آن را تمرین کرد. بهترین محیط در دنیای فعلی، با استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان ایجاد می‌شود. این اپلیکیشن‌ها، که اغلب بر پایه آموزش، تمرین و یادآوری کار می‌کنند، می‌توانند به شما در آموختن عمیق‌تر یک زبان کمک شایانی کنند.

مزایای اپلیکیشن نسبت به آموزشگاه

  • انسان دارای حواس ۵ گانه است. (شنوایی، بینایی …). وقتی که کتابی را می‌خوانید، تنها از حس بینایی خود برای یادگیری استفاده می‌کنید؛ اما وقتی حواس دیگر شما مثل شنوایی هم به فرآیند یادگیری افزوده شوند، سرعت و پایداری در یادگیری زبان بیش از دوبرابر افزایش می‌یابد. نرم افزارهای آموزشی حواس بیشتری از شما درگیر می‌کنند و در نتیجه سرعت یادگیری را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهند.
  • این نرم‌افزارهای آموزش زبان توسط مؤسسات معتبر داخلی و خارجی و تحت نظارت باتجربه‌ترین اساتید تهیه می‌شوند و حاصل سال‌ها تجربه و تحقیق هستند.
  • نسبت به کلاس‌های زبان انگلیسی خیلی کم‌هزینه‌تر هستند.
  • در هر زمان و مکان می‌توانید زبان انگلیسی یاد بگیرید.
  • نیازی به رفت و آمد و هزینه‌ها و دردسرهای آن ندارید.
  • نسبت به سایر روش‌ها، جذاب‌تر و مهیج‌تر هستند.
  • بدون نیاز به سایر منابع و کتاب‌های مختلف، و تنها با داشتن یک موبایل، زبان یاد می‌گیرید.
  • کودکان زیر ۷ سال به‌راحتی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن مخصوص موبایل زبان انگلیسی یاد بگیرند. این اپلیکیشن‌ها از طریق بازی‌ها و آهنگ‌های شاد کودکانه علاوه بر سرگرم‌کردن کودکان، زبان انگلیسی را بدون دردسر و هزینه به آن‌ها آموزش می‌دهند.
  • نرم افزار آموزش زبان انگلیسی + معرفی اپلیکیشن رایگان و بدون اینترنت

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Doulingo

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن Doulingo است که نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر فقط در پلتفرم اندروید دارد و تعداد کاربران این برنامه به‌طور کلی به رقم ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد. این اپلیکیشن درواقع یک برنامه‌ی گسترده آموزش زبان است و افراد می‌توانند با کمک آن به آموزش بیش از ۳۵ زبان دسترسی داشته باشند. برنامه‌ی آموزش زبان دولینگو به کاربر کمک می‌کند مهارت‌های گفتار (Speaking)، خواندن و درک مفاهیم (Reading)، شنیداری (Listening) و نگارش (Writing) را با تمرین‌های مختلف تقویت کند تا ساختار لغوی و دستوری لازم برای برقراری ارتباط به‌زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری ایجاد شود.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دولینگو یک برنامه‌ی آموزش زبان از طریق بازی است و درس‌ها را با کمک بازی‌های مختلف به‌صورت مؤثر برای کاربر ارائه می‌دهد. همچنین، این برنامه مسیر پیشرفت زبانی شما را زیر نظر خواهد داشت تا به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود برسید و تمرین روزانه‌ی آموزش زبان را تبدیل به عادت کنید. دیگر ویژگی که باعث می‌شود اپلیکیشن دولینگو را به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی معرفی کنیم، رایگان بودن آن است. کاربر با کمک این برنامه می‌تواند از بین ۲۸ زبان ارائه‌شده، هر زبانی را که می‌خواهد، به‌رایگان آموزش ببیند. این برنامه همچنین، نسخه‌ی دیگری دارد که با نام Doulingo Plus شناخته می‌شود و با پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد. تفاوت این برنامه با نسخه‌ی رایگان در عدم نمایش تبلیغات است.

اپلیکیشن Learn Languages with Memrise

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Learn Languages with Memrise دارای ۴۵ میلیون کاربر فعال است که نشان می‌دهد این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود. این برنامه تدریس زبان را با کمک ویدئو انجام می‌دهد و افرادی که به زبان مسلط هستند از طریق ویدئو به سایر زبان‌آموزان تازه وارد، آموزش خواهند داد.

درواقع، اپلیکیشن آموزش زبان Memrise با یاری افراد بومی در یک منطقه و به‌صورت عملی زبان را آموزش می‌دهد. برای مثال، شخصی با زبان اصلی (Native) انگلیسی ویدئویی را با زبان‌آموزان به‌اشتراک می‌گذارد تا از طریق آن بتوانند توانایی گفتار خود را تقویت کنند و اصطلاحات جدید بیاموزند. اپلیکیشن آموزش زبان Memrise رویکرد تدریس زبان Direct Method را برای آموزش زبان استفاده می‌کند. در این روش زبان آموزها به‌طور مستقیم در شرایط زبان هدف قرار دارند و مفاهیم فقط به‌وسیله‌ی زبان هدف توضیح و تفسیر خواهند شد. به بیانی دیگر، زبان‌آموز در این روش، زبان دوم را همانند زبان مادری خود آموزش می‌بیند.

فرض کنید نوزادی تازه به‌دنیا آمده است و هیچ ساختار زبانی منسجمی ندارد و رفته‌رفته با قرارگیری در موقعیت‌های زبانی و شنیداری صحبت‌های والدین با او یا با یکدیگر، ساختار زبانی خود را گسترش می‌دهد و در طی سال‌ها، ایرادهای آن ساختار را رفع می‌کند. بنابراین در این روش هیچ ترجمه‌ای صورت نمی‌گیرد و مفاهیم به‌وسیله‌ی زبان هدف و اشیا، تصاویر و… آموزش داده خواهند شد و زبان‌آموز با کمک تمرین‌های شفاهی، مهارت‌های خواندن، نگارش، شنیداری و گفتاری را توسعه می‌دهد.

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی + معرفی اپلیکیشن رایگان و بدون اینترنت

اپلیکیشن Babbel

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel که توسط کارشناس‌های آموزش زبان طراحی شده است، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای مکالمه است که با درس‌های تعاملی، مهارت مکالمه را در کاربران به‌خوبی تقویت می‌کند.

درس‌ها در این برنامه به‌صورت تعاملی طراحی شدند و کاربران برای یادگیری زبان فقط به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان در طول روز نیاز دارند. همچنین، درس‌ها در این اپلیکیشن بر اساس موضوع‌های تفکیک شده برای موقعیت‌های متفاوت طبقه‌بندی شده‌اند. این برنامه برای آموزش ۱۴ زبان مختلف، بیش‌از ۶ هزار دوره‌ی آموزشی با بیش‌از ۶۰ هزار درس ارائه می‌کند و افراد می‌توانند با اتکا به برنامه‌ی مدون آن، مهارت‌های خود را توسعه دهند. ناگفته نماند که این برنامه با پرداخت درون‌برنامه‌ای و از طریق لینک‌های زیر برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس در دسترس قرار دارد.

اپلیکیشن Basuu : Language Learning

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی یا به‌طورکلی زبان، اپلیکیشن آموزش زبان Busuu است که در بین اپلیکیشن‌های منتخب گوگل نیز قرار گرفته است. این اپلیکیشن بیش‌از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا و در پلتفرم‌های مختلف دارد و علاوه‌بر قرارگیری در فهرست اپلیکیشن‌های منتخب گوگل، در PC MAG نیز نمره‌ی عالی از منتقدان کسب کرده و توسط DtGV به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان در سال ۲۰۱۸ لقب گرفته است.

اپلیکیشن Busuu به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان می‌تواند برای یادگیری ۱۲ زبان اعم از انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، چینی، لهستانی، روسی، پرتغالی، ایتالیایی، ترکی و عربی مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های کاربردی این اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی متشکل از زبان‌آموزان در سراسر جهان است؛ بنابراین کاربران می‌توانند با سایر افراد ارتباط بگیرند و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند و دوستان بین‌المللی داشته باشند.

اپلیکیشن آموزش زبان Busuu همچنین، با همکاری سازمان تحصیلی McGraw Hill، به افرادی که بتوانند در آزمون، نمره‌ی معقولی کسب کنند، گواهی رسمی اعطا خواهد کرد که در سایر اپلیکیشن‌های آموزش زبان چنین ویژگی مشاهده نمی‌شود. در حال حاضر می‌توانید این اپلیکیشن آموزش زبان را روی گوشی هوشمند خود از طریق لینک‌های زیر نصب کنید.

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی + معرفی اپلیکیشن رایگان و بدون اینترنت

اپلیکیشن Learnit

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن بیش‌از ۲۰۰ هزار کاربر دارد و یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی ایران است. روش آموزش زبان انگلیسی در این اپلیکیشن Grammar Translation Method است که به‌طور خلاصه به آن GTM گفته می‌شود.

این روش آموزش زبان یکی از بهترین روش‌ها برای تدریس زبان دوم به‌خصوص برای بزرگسالان است. در این روش تدریس مفاهیم و تعاریف زبان دوم با ترجمه به زبان اصلی زبان‌آموز انجام می‌شود. برای مثال، معانی کلمه‌های انگلیسی به فارسی آموزش داده می‌شوند و دستور زبان نیز با استفاده از فارسی توضیح داده خواهد شد.

کد خبر 618678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ستریش IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    عالی