فناوری ابر؛ راه‌حل ریودوژانیرو برای بهبود خدمات حمل‌ونقل

بستر نرم‌افزار Optibus به بهبود خدمات حمل‌ونقل عمومی برای تسهیل تردد روزانه بیش از ۲۵۵ هزار مسافر در ریودوژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل، کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ریودوژانیرو از بستر Optibus برای ایجاد یک نرم‌افزار طراحی و زمان‌بندی برای سامانه حمل‌ونقل اتوبوس تندروی شهری بهره گرفته‌اند. این سامانه در سال ۲۰۱۲ و پس از افتتاح خط انتقال TransOeste ارتقای قابل‌توجهی را تجربه کرد و زمینه را برای احداث دو خط انتقال دیگر نیز فراهم آورد. بستر نرم‌افزار ابر محور Optibus به بهبود ارائه خدمات برای بیش از ۲۵۵ هزار مسافر روزانه در سراسر شهر کمک زیادی خواهد کرد، ضمن این‌که در بهینه‌سازی کارآمدی کل شبکه که در حال حاضر بیش از ۱۲۰ کیلومتر، ۱۲۵ ایستگاه و هشت پایانه مسافربری را در بر گرفته است، اثربخش خواهد بود.

طرح مدیریت سامانه اتوبوس‌رانی تندروی دومین شهر بزرگ برزیل توسط یکی از آژانس‌های کرایه تاکسی شهر در فوریه سال ۲۰۲۲ آغاز شد و به ادعای اجراکنندگان پروژه، نوسازی ۷۸ ایستگاه اتوبوس را به دنبال داشته است.

در حال حاضر مدیران ریودوژانیرو اقدام به احداث خط انتقال جدیدی به نام TransBrasil کرده‌اند و در نظر دارند طول آن را تا ۳۷ کیلومتر امتداد دهند. نهادهای حمل‌ونقل عمومی شهری نیز از ارتقای کیفیت وسایل نقلیه عمومی خبر داده‌اند و ادعا کرده‌اند که تا مارس ۲۰۲۳، تعداد ۲۹۱ اتوبوس تندروی جدید را برای شهر خریداری خواهند کرد تا از این طریق، ازدحام اتوبوس‌ها را در معابر به حداقل برسانند، تعداد سفرها را افزایش دهند و به بهبود تجربه مسافران از عبور و مرور به وسیله این خودروها بپردازند.

اعضای شورای شهر ریودوژانیرو نیز اعلام کرده‌اند که تا فوریه سال ۲۰۲۴، تعداد ۲۷۰ خودروی جدید را به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر اضافه خواهند کرد و در ضمن، برای افزایش خطوط جدید انتقال در سراسر شهر به پیاده‌سازی اقدامات مؤثری خواهند پرداخت. همه این اقدامات بدون ایجاد مزاحمت برای سیستم حمل‌ونقل عمومی پیاده خواهد شد و خودروهای نقلیه کنونی، مانند گذشته به حمل مسافران در خطوط مخصوص خود مشغول خواهد بود.

فناوری ابر؛ راه‌حل ریو دو ژانیرو برای بهبود خدمات حمل‌ونقل

کد خبر 618483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.