رقابت ۸۵ قصه‌گو از استان‌های منطقه ۲ کشور در اصفهان

در نشست خبری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۲ کشور مطرح شد: ۸۵ قصه‌گو از استان‌های منطقه ۲ کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدت سه روز برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به رقابت می‌پردازند و در نهایت ۱۳ نفر برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منیره جعفری روز پنجشنبه-نوزدهم آبان‌‎ماه- در نشست خبری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۲ کشور در محل این کانون، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزای این جشنواره بیان ارزش‌ها و مفاهیم دینی و معنوی با استفاده از تکنیک قصه‌گویی است.

وی تصریح کرد: هر چقدر در مقوله قصه گویی به‌عنوان یکی از ارکان فرهنگ عامه و فولکلور کار کنیم، شاهد کمرنگ شدن برخی آسیب‌های اجتماعی و فکری در خانواده و جامعه خواهیم بود.

‎ سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: تلاش مجموعه تلاشگران در کانون، بر بیان و نشر محتوای دینی و معنوی با استفاده از عنصر قصه‌گویی است.

وی با یادآوری اینکه برنامه‌ریزی جشنواره بیست‌وچهارم قصه‌گویی از مردادماه شروع شد، اظهار کرد: اختتامیه این دوره در شب بیست‌وپنجم آبان‌ماه، همزمان با روز ملی حماسه و ایثار مردم اصفهان و بر اساس محورهای ارزشی و حماسی همین روز بزرگ و بیادماندنی خواهد بود.

جعفری تصریح کرد: اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار کودک شناخته می‌شود و کانون پرورش فکری در این دوره شاهد همراهی و همکاری خوب استانداری، سازمان میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، شهرداری اصفهان، حوزه هنری و صداوسیما با این مرکز بود.

وی با بیان اینکه در تمام برنامه‌های اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربیت جایگاه ویژه ای دارد، افزود: همه مربیان و کارشناسان فعال در کانون‌های مختلف، تربیت را به‌عنوان یک اصل بنیادین رویکردهای خود در نظر دارند.

‎ سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تاکید کرد: این استان به‌عنوان محور فعالیت‌های این دوره جشنواره قصه‌گویی در منطقه ۲ کشور، همه تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد بین‌المللی به‌کار گرفته است.

رقابت ۸۵ قصه‌گو از استان‌های منطقه ۲ کشور در اصفهان

تعداد آثار ارسال شده به جشنواره

مریم سامی، نماینده انجمن قصه‌گویی و رابط این انجمن در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در ادامه اظهار کرد: از زمان اعلام رسمی فراخوان جشنواره در فصل تابستان، ۶۹۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از میان ۲۲۷ اثر بررسی و پایش شده و در نهایت ۷۱ اثر به مرحله استانی راه یافت.

وی تصریح کرد: در بخش ملی رده بزرگسالان سه نفر، نوجوانان سه نفر، یک نفر پدربزرگ و یک نفر زبان اشاره انتخاب شده اند. همچنین در بخش سنتی و آئینی سه نوجوان، سه نفر بزرگسال به مرحله منطقه‌ای راه یافته اند که در مجموع ۱۴ نفر پذیرفته شده اند و از بیست و دوم تا بیست و چهارم آبان ماه به رقابت می پرازند.

نماینده انجمن قصه‌گویی و رابط این انجمن در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: ۸۵ قصه‌گو از استان‌های منطقه ۲ کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدت سه روز برگزاری اختتامیه این رویداد فرهنگی به رقابت می‌پردازند و در نهایت ۱۳ نفر برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی خاطر نشان کرد: معیارهای انتخاب قصه و قصه‌گوی برتر شامل دو موضوع انتخاب قصه و نوع اجرا است. در نوع اجرا، زبان بدن، فرازبان، فن بیان، خلاقیت در قصه گویی و استفاده از ابزار و تکنیک‌های مختلف در داوری‌ها لحاظ خواهد شد.

سامی اظهار کرد: اختتامیه مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی با حضور برترین‌های همه مناطق، شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در منطقه ۲ کشور با محوریت اصفهان و شعار «قصه صدای زندگی است»، با همکاری نهادها و سازمان‌هایی از جمله صداوسیما، حوزه هنری، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، اداره کل آموزش و پرورش، استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم آبان‌ماه، در باشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 618408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.