جزئیات برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تشریح شد

‌‎مدیر بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی جزئیات برگزاری این جشنواره را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فلورا افشارزاده روز پنجشنبه _نوزدهم آبان‌‎ماه_ در نشست خبری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۲ کشور اظهار کرد: «قصه صدای زندگی است»، شعار محوری جشنواره امسال است.

وی افزود: آرزوها و امیدها، غم‌ها و شادی‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی و همچنین جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله محورهای موضوعی این جشنواره هستند.

‎ مدیر بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی منطقه ۲ کشور خاطرنشان کرد: ارتقای دانش نظری قصه‌گویی، هدف اصلی این دوره از جشنواره است. همچنین باید بدانیم قصه‌گویی بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ عامه بوده و تلاش برای زنده نگه‌داشتن این فرهنگ و آئین کهن، ضروری است.

وی تصریح کرد: اگر شیوه‌ها و روش‌های قصه‌گویی در دوران حاضر روزآمد نشود، در جدال با تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز، عقب‌مانده و کمرنگ می‌شود.

افشارزاده ادامه داد: در بخش بین‌الملل این جشنواره، تعامل و ارتباط بین قصه‌گویان ایران یا سایر کشورها و همچنین انتقال تکنیک‌ها و روش‌ها به‌عنوان یک هدف راهبردی و مؤثر مدنظر بوده است و دنبال می‌شود. در همین رابطه عموم مردم و علاقه‌مندان هم می‌توانند با شیوه‌های گوناگون قصه‌گویی آشنا شوند.

وی بابیان اینکه جشنواره دارای سه بخش ملی، دینی و آئینی و زبان اشاره است، اظهار کرد: دو بخش ملی و آئینی در گروه‌های سنی نوجوانان و بزرگ‌سالان برگزار می‌شود. در بخش زبان اشاره، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای با اجرای قصه‌گویان در سایت جشنواره بارگذاری شده است و همچنین در بخش تولید پادکست هم به همین روش عمل می‌شود.

‎ مدیر بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی منطقه دو کشور و کارشناس مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای در چهار دوره اخیر به جشنواره قصه‌گویی الحاق شده و همه گروه‌های سنی از خردسالان تا بزرگ‌سالان می‌توانند در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

توجه به کیفیت‌بخشی و آموزش در جشنواره قصه‌گویی

معصومه قربانی، مسئول واحد آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه این نشست، گفت: فعالیت‌های بخش پژوهشی جشنواره قصه‌گویی از تیرماه و پس از فراخوان کشوری آغاز شد و هدف اصلی این بخش، توجه به کیفیت‌بخشی و آموزش قصه‌گویی است.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه، دوره‌های متعدد آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی قصه‌گویی برگزار شد؛ همچنین برخی مباحث مرتبط در سطح ملی، با حضور استادان و مدرسان مطرح کشوری در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد.

مسئول بخش ملی جشنواره بیست‌وچهارم قصه‌گویی منطقه ۲ کشور ادامه داد: همه فعالیت‌های علمی، ارائه مقاله، کتاب، تألیفات و ترجمه، پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی با موضوع قصه‌گویی در بخش پژوهشی جشنواره لحاظ شده است.

به گفته وی، شیوه‌نامه این بخش علمی برای ۷۵ مرکز آموزش عالی و دانشگاه‌های سراسر استان اصفهان ارسال شده تا بتوانند در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

قربانی تصریح کرد: اختتامیه بخش علمی جشنواره قصه‌گویی هم‌زمان با هفته پژوهش در اواخر آذرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در منطقه ۲ کشور با محوریت اصفهان با همکاری نهادها و سازمان‌هایی از جمله صداوسیما، حوزه هنری، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان، اداره کل آموزش‌وپرورش، استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم آبان‌ماه، در باشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار خواهد شد.

منطقه ۲ کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های قم، کرمانشاه، اصفهان، همدان و ایلام را شامل می‌شود.

کد خبر 618377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.