چگونه می‌توان اگزما نوزادان را کنترل کرد؟

به نظر می‌رسد که هر نوع مرطوب کننده مانند لوسیون، کرم، ژل یا پماد که حداقل دو بار در روز استفاده شود، به کنترل اگزما در میان نوزادان کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از متخصصان کانادایی اعلام کردند که بیماری اگزما یا درماتیت آتوپیک ۱۰ تا ۲۰ درصد نوزادان این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. روند تشخیص این بیماری، شروع فرآیند درمان و سپس کنترل آن برای پزشکان، پرستاران و والدین کودک بسیار چالش‌برانگیز است.

بروز درماتیت آتوپیک بر گونه‌ها، اندام‌های بیرونی و ناحیه سینه و شکم نوزادان رایج است، اگزمای کلاسیک نیز که قسمت پشت زانو و آرنج را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ممکن است تا اواخر دوران کودکی ایجاد نشود. به نظر می‌رسد که هر نوع مرطوب کننده مانند لوسیون، کرم، ژل یا پماد که حداقل دو بار در روز استفاده شود، به کنترل اگزما در میان نوزادان کمک می‌کند.

درماتیت آتوپیک یک بیماری التهابی است که نیاز به درمان ضدالتهابی دارد. کمترین دوز از استروئیدهای موضعی باید برای کنترل علائم این بیماری استفاده شود. همچنین، در صورت عود مجدد علائم بیماری، استفاده متناوب از داروهای موضعی می‌تواند مانع بروز علائم آن شود.

کد خبر 618261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.