برنامه مدیتیشن و آرامش + بهترین اپلیکیشن مراقبه و نرم‌‍‌ افزارهای Meditation

مدیتیشن به معنای تمرکز ذهن بر بدن است که در آن فرد نگاه، تمرکز و توجه خود را به درون محدود می‌کند و به آرامش جسمی و روحی دست می‌یابد و باعث افزایش تمرکز، آرامش، کاهش بیماری‌ و افزایش سلامتی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن در بدن است که در آن شخص به آرامی توجه را به درون خود می‌برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. مدیتیشن تمرکز، آرامش و همچنین کاهش درد و افزایش بهبودی سلامت انسان را به همراه دارد. مدیتیشن تبدیل شدن به فردی متفاوت، فرد جدید، و یا حتی یک فرد بهتر نیست این در مورد آموزش آگاهی و درک حس سالم است سعی نمی‌کنید افکار و احساسات خود را خاموش کنید یاد می‌گیرید بدون قضاوت به آنها نگاه کنید و در نهایت، ممکن است شروع به درک بهتر آن‌ها نیز کنید.

مراقبه و مدیتیشن چیست؟

مدیتیشن تاریخچه‌ای دارد که به هزاران سال قبل باز می‌گردد و بسیاری از تکنیک‌های مراقبه در سنت‌های شرقی آغاز شد. اصطلاح مدیتیشن به انواع اعمالی اشاره دارد که بر یک‌پارچگی ذهن و بدن تمرکز دارد و برای آرام کردن ذهن و بهبود کیفیت زندگی استفاده می‌شود.برخی از انواع مدیتیشن شامل حفظ تمرکز ذهنی بر یک حس خاص، مانند: تنفس، صدا، تصویر بصری یا مانترا است که یک کلمه یا عبارت تکرار شده است. سایر اشکال مراقبه شامل تمرین ذهن آگاهی است که شامل حفظ توجه یا آگاهی در لحظه حال بدون قضاوت می‌شود. برنامه‌هایی که مدیتیشن یا ذهن آگاهی را آموزش می‌دهند ممکن است این تمرین‌ها را با فعالیت‌های دیگر ترکیب کنند.

به عنوان مثال، کاهش استرس مبتنی بر تمرکز حواس برنامه‌ای است که مراقبه ذهن‌آگاه را آموزش می‌دهد، اما شامل جلسات بحث و راهبردهای دیگر نیز می‌شود تا به افراد کمک کند آموخته‌های خود را در تجربیات استرس‌زا به کار ببرند. شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، شیوه‌های ذهن آگاهی را با جنبه‌های درمان شناختی رفتاری ادغام می‌کند.

فواید مدیتیشن

  • استرس، اضطراب و افسردگی
  • فشار خون بالا
  • احساس درد
  • بی خوابی و کیفیت خواب
  • اختلال مصرف مواد
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • کنترل وزن و رفتار خوردن
  • اختلال کمبود توجه-بیش فعالی

برنامه مدیتیشن و آرامش + بهترین اپلیکیشن مراقبه و نرم‌‍‌ افزارهای Meditation

اپلیکیشن Headspace

Headspace جزو یکی از پرطرفدارترین و بهترین اپلیکیشن‌های مدیتیشن برای گوشی موبایل است که هدف اصلی آن افزایش آرامش جسمی، روانی و کاهش استرس و نگرانی است. میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از تکنیک‌ها و استراتژی‌های این برنامه برای کنترل حالات درونی خود و رسیدن به آرامش بهره می‌برند. استفاده از برنامه مدیتیشن Headspace کاملاً رایگان است و رابط کاربری ساده‌ای دارد و هر شخصی امکان استفاده از آن را دارد، البته به شرطی که تا حدودی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، زیرا این برنامه خدمات خود را با زبان انگلیسی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کاربر با دیدن و گوش‌دادن به آنها می‌تواند هر آنچه را که برای غلبه و کنترل بر اضطراب لازم است اجرا کند، برای نمونه با پخش موسیقی آرام بخش می‌توانید ذهن و روان خود را در این موقعیت‌ها قرار دهید و بر استرس و حالات درونی خود غالب شوید. به‌طور کلی نرم افزار Headspace خدماتی رایگان به نام Weathering the Storm را ارائه می‌دهد که هدف آن ارائه تکنیک‌های مراقبه و مدیتیشن حرکتی، شناسایی دلایل از دست‌دادن تمرکز، مراقبت‌های جسمانی و آموزش تغذیه سالم و غیره برای از بین بردن استرس، اضطراب و حفظ آرامش است.

اپلیکیشن Calm

اگر به دنبال استراتژی‌ها یا ویژگی‌هایی هستید که ممکن است تمرکز شما را بهبود ببخشد، برنامه مدیتیشن Calm می‌تواند کاربردی باشد. این برنامه دارای دو نسخه رایگان و پولی است. این اپلیکیشن که برای دو سال متوالی عنوان بهترین اپلیکیشن آیفون و اندروید را از آن خود کرده است. این برنامه علاوه بر تمرینات مدیتیشن متعدد، از کتاب‌های صوتی آرامش بخش و صداهای آرامش بخش موجود در طبیعت برای آرامش استفاده می‌کند. در حقیقت این برنامه با مدیریت استرس، ارائه راهکارهای افزایش تمرکز، بهبود اعتماد به نفس و داشتن داستان‌های خواب با موزیک پس زمینه و مجموعه‌ای از آهنگ‌های آرام بخش شما را به آرامشی دست نیافتنی دعوت می‌کند. زمان اجرای این برنامه از ۳-۲۵ دقیقه متغیر است و شما می‌توانید برنامه‌تان را متناسب با نیاز و زمان خود تنظیم کنید تا از متد و استراتژی‌های آن نهایت استفاده را ببرید.

برنامه مدیتیشن و آرامش + بهترین اپلیکیشن مراقبه و نرم‌‍‌ افزارهای Meditation

اپلیکیشن Medito

مدیتو نیز در فهرست بهترین اپلیکیشن‌های مدیتیشن برای گوشی است که دارای تمرین‌هایی است که شما را در رسیدن به اهدافتان از جمله: بهبود استرس، افسردگی، افکار منفی و مشغله‌های ذهنی راهنمایی و کمک می‌کند. برنامه مدیتو از دو سطح مبتدی و متوسط تشکیل شده است. دوره مبتدی مناسب برای افرادی است که به‌تازگی به دنیای مدیتیشن وارد شده‌اند و شامل ویپاسانا، مدیتیشن روزانه، داستان‌های روزانه، روش‌های آگاهانه زیستن، اصول مراقبه،، صداهای آرامش‌بخش قبل از خواب، دوری از احساسات منفی و جلوگیری از قضاوت است. اما دوره متوسط برای افرادی پیشنهاد می‌شود که اصول و مبانی اولیه مدیتیشن را گذرانده‌اند و شامل تمرینات تمرکز حواس و جلوگیری از حواس پرتی، مدیریت استرس، تمرینات تنفسی و مواردی از این دسته است.

اپلیکیشن Breethe

Breethe یکی از بهترین نرم افزارها یا اپلیکیشن‌های مدیتیشن و کنترل اعصاب است که اگر فقط ۵ دقیقه در روز از آن استفاده کنید، به‌طور کامل یاد خواهید گرفت که چگونه خودتان یک مربی مدیتیشن باشید و بر اعصاب و روان خود مسلط باشید و آنها را به بهترین شیوه کنترل کنید. مجموعه مدیتیشن‌های تخصصی، مکالمات الهام‌بخش و کلاس‌های تمرکز حواس لین گلدبرگ در این برنامه به شما کمک می‌کند تا از پیچ و خم دشوار زندگی عبور کنید، همچنین لیست‌های پخش موسیقی، صداهای طبیعت و داستان‌های رویایی موجود به شما کمک می‌کند از خوابی عمیق و آرام لذت ببرید.

اپلیکیشن Simple Habit

این برنامه در فهرست بهترین اپلیکیشن‌ها برای مدیتیشن اندروید و آیفون است که برای خلاص شدن افراد پرکار و فعال از استرس‌ها و نگرانی‌های روزمره طراحی و کد نویسی شده است. برای استفاده بهینه از این برنامه کافیست روزانه حدود ۵ دقیقه از زمان خود را به آن اختصاص دهید تا با غلبه بر هیجان و استرس، تمرکز و اعتماد به نفس خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و خوابی آرام را تجربه کنید و از شر بیماری‌های زیادی که به خاطر استرس و نگرانی به وجود می‌آیند در امان باشید.

برنامه مدیتیشن و آرامش + بهترین اپلیکیشن مراقبه و نرم‌‍‌ افزارهای Meditation

اپلیکیشن Prana Breath

Prana Breath یک برنامه مدیتیشن برای گوشی است که قابلیت‌های بسیار کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و استفاده از آن بسیار ساده است، ما در عین سادگی تمرین‌های زیادی را در مدت زمانی که از آن استفاده می‌کنید در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آنها حافظه خود را تقویت کنید، از شر بیماری‌ها در امان باشید، استرس‌ها را کنار بزنید. همچنین این برنامه دارای روال‌های مدیتیشن برای ترک سیگار است.

اپلیکیشن ایرانی آرامیا

آرامیا بهترین برنامه مدیتیشن برای گوشی موبایل است که به شما کمک می‌کند تا هر روز آرامش، تمرکز و لذت بیشتری را با تمرینات ذهن آگاهی و مدیتیشن تجربه کنید. با اپلیکیشن آرامیا، آرامش درونی، کنترل مؤثر بر زندگی را به‌دست آورید و با تکیه بر علم بیشترین بهره را ببرید.

کد خبر 618144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.