هنرمندان در خط مقدم جهاد فرهنگی قرار گرفته‌اند

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: هنرمندان با لبیک به ندای رهبری مبنی بر جهاد تبیین در خط مقدم جهاد فرهنگی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار محمد رضایی عصر امروز _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در مراسم اختتامیه «ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس، مرحله استانی» اظهار کرد: هنر، آبان و اصفهان، سه کلمه مأنوس در تاریخ دفاع مقدس هستند که یادآور رشادت و جان‌فشانی جوانان اصفهانی در عملیات محرم و تشییع ماندگار ۳۷۰ شهید در روز ۲۵ آبان است.

وی افزود: ۴۰ سال پیش در یکی از بهترین ماه‌های سال و یکی از شهرهای سرآمد در هنر، جوانانی به جبهه رفتند که تصویر جاودانه‌ای از حماسه را برای همیشه در تاریخ ترسیم کردند.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: در عملیات محرم ۱۲۰۰ جوان اصفهانی به شهادت رسیدند که ۷۰۰ نفر از آنها در یک شب و یک منطقه عملیاتی به دیدار معبود شناختند.

وی با بیان اینکه همه این شهدا جوان و با هزار آرزو بودند اما تبعیت از ولی‌فقیه، دفاع از دین و کشور آنها را به عرصه جان‌فشانی در راه وطن کشاند، ادامه داد: روایت این رشادت‌ها و دلاوری‌ها بعد از ۴۰ سال بر عهده هنرمندان قرار گرفته است.

سرهنگ رضایی خطاب به هنرمندان حاضر در ششمین دوره ملی جشنواره تولیدات هنری فانوس، مرحله استانی گفت: همان طور که آن جوانان با لبیک به ندای ولی‌فقیه زمانشان در جبهه حاضر شدند، شما هم به ندای رهبری مبنی بر جهاد تبیین لبیک گفته‌اید.

وی اضافه کرد: هنرمندان در خط مقدم جهاد فرهنگی و جهاد تبیین قرار گرفته‌اند و در لبه جلویی منطقه نبرد فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص حضور فیلم‌برداران و عکاسان در خط مقدم جبهه، یادآور شد: معظم‌له با تیزبینی و دید بلندی که دارند هیچ قشر حاضر در جنگ را دور از نظر نداشته‌اند؛ ایشان خطاب به عکاسان و خبرنگاران فرموده‌اند «شما با حضور خود در کنار رزمنده‌ها توانستید آن لحظه‌های پر افتخار را جاودانه کنید».

او درباره حضور و نقش تأثیرگذار هنرمندان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: این هنرمندان بعد از پایان جنگ نیز در معرفی آن سال‌های حماسه اثرگذار ظاهر شده‌اند.

سرهنگ رضایی ادامه داد: هم اکنون با هنرمندانی در عرصه روایت سال‌های دفاع مقدس مواجه هستیم که بعد از دفاع مقدس به دنیا آمدند و آنها از ثمرات انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به رنج سنی هنرمندان شرکت‌کننده در ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد این عزیزان، بچه‌های انقلاب هستند که می‌توانند برای نسل امروزی الگو باشند.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره ملی به میزبانی اصفهان در هفته آینده و به مناسبت ۲۵ آبان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب و حرکت در این مسیر ان‌شاءالله با تلاش شما هنرمندان محقق می‌شود.

کد خبر 617971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.