ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تعرض به حریم شهر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تعرض به حریم شهر است و در بعضی مناطق به‌ویژه حاشیه شهر اتفاق می‌افتد، لذا از «شرکت حریم‌بان شهربان» انتظار داریم به دور از هرگونه مماشات به وظایف قانونی خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در یکصدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با اشاره به بازدید از شرکت حریم‌بان شهربان شهرداری تهران، اظهار کرد: شرکت حریم‌بان شهربان شهرداری تهران به منظور ایجاد نظم و حفظ حریم شهر تأسیس شده است که در راستای عمل‌به وظایف خود در برخورد و مقابله با فساد باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز تعرض به حریم شهر است و در بعضی مناطق به‌ویژه حاشیه شهر اتفاق می‌افتد، لذا از شرکت شهربان حریم‌بان انتظار داریم به دور از هرگونه مماشات به وظایف قانونی خود عمل کند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری با توجه به اعتماد شهروندان و شورای اسلامی شهر موظف است بر اساس قانون از حریم شهر حمایت و حفاظت کند و با مافیای دست‌فروشان که آسیب‌های بسیاری دارند، برخورد شود.

وی با بیان اینکه با توجه به تورم و شرایط اقتصادی تعداد زیادی از دست‌فروشان با مشکل مواجه هستند، لذا خواستار ساماندهی و اجتناب از برخورد ناشایست با آنان هستم، تصریح کرد: از هیئت دولت و وزیر کار درخواست می‌کنم تمهیداتی را در خصوص اشتغال افراد غیربومی در استان‌های خود داشته باشند تا از مهاجرت به شهر تهران جلوگیری شود.

نجفی با اشاره به مشکلات کارکنان شرکت حریم‌بان شهربان، افزود: کمبود امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای راه‌اندازی سامانه هوشمندسازی بعد از حمله هکری یکی از چالش‌های این مجموعه است که نظارت را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: عمل به قانون یکی از تأکیدات شورای ششم است، اما به همان اندازه نیز باید به تکریم شهروندان در انجام مأموریت توجه شود.

کد خبر 617874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.