احتمال بروز التهاب قلب پس از دوز سوم واکسن کرونا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن کرونا خطر التهاب قلب را بیشتر از دوز دوم افزایش نمی‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان مؤسسه کایسر کالیفرنیا به منظور بررسی احتمال بروز التهاب قلب پس از دریافت دوز سوم واکسن کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف، سوابق پزشکی میلیون‌ها نفر ساکن کالیفرنیای جنوبی را بررسی کردند تا متوجه شوند آیا دوز سوم واکسن‌ها، با میوکاردیت، التهاب عضله قلب، مرتبط است یا خیر؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از میان سه میلیون نفری که اولین دوز واکسن را دریافت کردند، ۶ نفر به دلیل میوکاردیت در بیمارستان بستری شدند. از بین ۲.۹ میلیون نفری که دوز دوم را دریافت کردند، ۲۶ مورد به میوکاردیت مبتلا شدند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند، ۲۱ مورد آن در عرض هفت روز رخ داد. از میان ۱.۴ میلیون نفری که دوز سوم واکسن را دریافت کردند، ۹ نفر به دلیل میوکاردیت در بیمارستان بیشتری شدند که هفت مورد در عرض یک هفته رخ داد.

به گفته پژوهشگران، دوز سوم واکسن کرونا خطر التهاب قلب را بیشتر از دوز دوم به همراه ندارد این یافته‌ها به رفع نگرانی‌ها در مورد افزایش خطر با هر دوز اضافی از واکسن کرونا کمک می‌کند. به طور کلی میوکاردیت نادر بود، اکثر موارد خفیف بودند و علائم پس از گذشت زمان بهبود پیدا کردند. مطالعات دیگر انجام شده نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به میوکاردیت پس از عفونت کووید -۱۹ بسیار بیشتر از پس از دریافت واکسن است.

کد خبر 617484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.