تراشه Exynos 2300 در گوشی‎‌های میان‌رده استفاده می‎‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تراشه Exynos 2300 در گوشی‌های میان‌رده سامسونگ استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت سامسونگ قصد ندارد از پردازنده Exynos2300 در گوشی‌های سری گلکسی S23 استفاده کند و ممکن است در گوشی‌های به کار برده شود که در جایگاه پایین‌تری از پرچم‌داران سری گلکسی S قرار می‌گیرند. عرضه سری گلکسی S23 با پردازنده معرفی نشده Snapdragon 8 Gen 2 قطعی است. کوالکام پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 را با لیتوگرافی چهار نانومتری TSMC می‌سازد و در همین زمینه پیش‌بینی می‌شود با پردازنده پرقدرت و کم‌مصرف طرف باشیم.

کوالکام پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 با لیتوگرافی سامسونگ را تولید کرد، اما برای تولید مدل پلاس سراغ TSMC رفت و قصد دارد به همکاری خود با شرکت تایوانی ادامه دهد. به نظر می‌رسد که کوالکام برای کاهش هزینه‌های نهایی، پردازنده Exynos2300 را در مدل‌های مختلف با لیتوگرافی چهار یا پنج نانومتری می‌سازد.

بعضی از منابع اعلام کرده‌اند که به دلیل مشکلات مربوط به بازده تولید و مصرف انرژی لیتوگرافی چهارنانومتری سامسونگ، احتمالاً از لیتوگرافی پنج نانومتری برای تولید Exynos2300 استفاده می‌کند.

پردازنده اگزینوس سابقه خوبی ندارند، زیرا عموماً پرمصرف شده‌اند و گرمای زیادی تولید می‌کنند و قدرت کمتری از پردازنده‌های اسنپدراگون ارائه می‌دهند. گفته می‌شود سامسونگ تیم جدیدی برای تولید پردازنده‌های کاملاً متفاوت تشکیل داده است.

کد خبر 617471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.