اجرای طرح گورستان‌گردی شهر لوون بلژیک برای کودکان

بزرگسالان اغلب برای صحبت کردن در مورد موضوع مرگ با بچه‌ها مشکل دارند، بنابراین مقامات شهری لوون بلژیک قصد دارند با ابتکار "گورستان‌گردی" به آن‌ها کمک کنند تا زمینه را برای صحبت در مورد شرایط از دست دادن عزیزان فراهم کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر لوون در بلژیک از ابتکار جدیدی برای کمک به والدین و کودکان برای مقابله بهتر با موضوع مرگ خبر داد. مسئولان شهر یک پیاده‌روی قبرستانی برای کودکان با همراهی گروهی از کارشناسان ترتیب داده‌اند تا کودکان بتوانند با موضوع از دست دادن عزیزان بیشتر آشنا شوند.

این پیاده‌روی برای کودکان دبستانی و کوچک‌تر که باید یکی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود همراه باشند آزاد است. در طول پیاده‌روی، آنها از گورستان لوون بازدید می‌کنند و در مورد چگونگی مقابله با شرایط روحی از دست دادن افراد صحبت می‌کنند و سپس مقداری شکلات داغ می‌خورند.

بیکه ورلیندن، رئیس بخش مراقبت و قبرستان در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد که کودکان اغلب با غم و اندوه و فقدان به روشی متفاوت از بزرگسالان برخورد می‌کنند. علاوه بر این، مرگ موضوعی است که حتی بزرگسالان اغلب از بحث کردن در مورد آن اجتناب می‌کنند زیرا به نوعی آن را تابو می‌دانند.

اجرای طرح گورستان‌گردی شهر لوون بلژیک برای کودکان

او با اشاره به اینکه بیان احساسات و صحبت در مورد مرگ برای کودکان نیز مهم است، گفت: "افراد در هر مقطعی با موضوع مرگ مواجه می‌شوند و مردم باید هرچه زودتر نحوه برخورد با آن را بیاموزند. حتی کودکان نوپا هم آنچه را که در اطرافشان اتفاق می‌افتد می‌بینند، می‌شنوند و به شیوه خودشان عزاداری می‌کنند."

پیاده‌روی هدایت‌شده به بچه‌ها کمک می‌کند تا گورستان را به روشی بسیار متفاوت‌تر کشف کنند؛ چراکه شرایط برای طرح سوالات فلسفی آماده شده است. حضور متخصصان به کودکان کمک می‌کند تا موضوع را در فضایی باز مطرح کنند و به طور آشکار سوال بپرسند.

همچنین یک دوره آموزشی در کتابخانه شهر تدارک دیده شده است تا با حضور در آن، کودکان به شیوه‌ای بازی‌گونه و تخیلی یا برعکس، هوشیارانه و جدی به موضوعات بسیار مهم این‌چنینی نزدیک شوند. صحبت با کودکان در مورد مرگ در مدرسه یا در خانه می‌تواند تنش در مورد موضوع را از بین ببرد. مفاد بسته آموزشی تهیه شده نیز می‌تواند توسط والدین در خانه و به صورت گروهی آموزش داده شود.

اجرای طرح گورستان‌گردی شهر لوون بلژیک برای کودکان

کد خبر 617467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.