آغاز خدمات مسافربری خودران در متروی سیدنی

سازمان قطار شهری سیدنی به‌تازگی اعلام کرده است که چهار قطار از ۲۳ قطار جدید پروژه City & Southwest، خدمات مسافری خودران را در خط شمال غربی متروی این شهر آغاز کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتظار می‌رود تمام ۲۳ قطار بدون راننده پروژه متروی شهر سیدنی تا اواسط سال ۲۰۲۳ در خط متروی شمال غربی آماده فعالیت باشند و تعداد قطارهای شبکه را به دو برابر افزایش دهند.

متروی سیدنی، بزرگ‌ترین پروژه حمل‌ونقل عمومی استرالیا محسوب می‌شود که ویژگی آن خودکار بودن قطارهای مترو است. این پروژه در شمال غربی سیدنی آغاز شد و به‌زودی به منطقه تجاری مرکزی سیدنی گسترش خواهد یافت.

در مجموع، ۲۰ قطار از ۲۳ قطار خودران جدید تحویل داده شده است که هر قطار باید قبل از شروع خدمات مسافری، آزمایش‌های دقیقی شامل بررسی سیستم نمایشگر اطلاعات سرنشینان، ترمزها، روشنایی و عملکرد درها را انجام دهد.

آغاز خدمات مسافربری خودران در متروی سیدنی

پس از آن قطارها برای اولین بار در مسیر مورد نظر حرکت می‌کنند تا آزمایش‌های دیگر شامل بررسی شتاب، ترمز و حرکت با سرعت‌های مختلف را تکمیل کنند. مرحله آزمایش و راه‌اندازی قطارها تأیید می‌کند که آن‌ها استانداردهای ایمنی دقیق متروی سیدنی را فراهم می‌کنند. همچنین قطارها باید قبل از شروع خدمات مسافربری، حداقل ۵۰۰ کیلومتر را طی کرده باشند.

انتظار می‌رود قطارهای بدون راننده جدید تا اواسط سال ۲۰۲۳ به خطوط قطار شهری سیدنی بپیوندند و تعداد قطارهای شبکه که اکنون ۲۲ عدد است را به دو برابر افزایش دهند. هنگامی که پروژه City & Southwes به بهره برداری رسد، قطارها آزمایش خود را در تونل‌های دوقلوی ۱۵.۵ کیلومتری زیر بندر سیدنی و از طریق هفت ایستگاه شهری جدید آغاز خواهند کرد.

دیوید الیوت، مدیر حمل‌ونقل منطقه نیوساوت ولز در این رابطه گفت: "اکنون ما به یک نقطه عطف بزرگ دیگر دست یافته‌ایم. قطارهای جدید بدون راننده پس از انجام آزمایش‌های دقیق به خط متروی شمال غربی می‌پیوندند و مسافران هر چهار دقیقه یک بار، از منطقه Rouse Hill در شمال غرب تا مرکز شهر سیدنی، به خدمات مترو دسترسی خواهند داشت."

کد خبر 617166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.