طرح دو زبانه‌شدن مدارس هنوز به اصفهان ابلاغ نشده است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: تاکنون درخصوص اختیاری‌شدن انتخاب زبان خارجی در مدارس، طرحی به اداره کل آموزش‌وپرورش استان ابلاغ نشده است.

سیداحمد بنی‌لوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص اطلاع از روند چگونگی اختیاری‌شدن انتخاب زبان خارجی در مدارس، اظهار کرد: تاکنون چنین طرحی به اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ابلاغ نشده است، براساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر اینکه «آموزش زبان انگلیسی در مدارس منحصر نشود»، صحبت‌های بسیاری بود اما تاکنون به استان‌ها برای مبحث آموزش زبان دیگری غیر از زبان انگلیسی در مدارس ابلاغ و اجازه داده نشده است.

وی ادامه داد: در برخی از مدارس غیردولتی با هماهنگی والدین و انجمن اولیا و مربیان، آموزش زبان خارجی به دانش‌آموزان داده می‌شود که این آموزش جزو فوق‌برنامه آن‌ها است و به عنوان مصوب و برنامه اصلی دروس در مدارس نیست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان افزود: آنچه در مبحث آموزش زبان انگلیسی به‌طوررسمی درمورد آن صحبت می‌کنیم، بحث آموزش در دوره متوسطه اول و دوم است که جزو برنامه‌های درسی دانش‌آموزان است، اما تا این لحظه هنوز از وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغیه یا دستورالعملی درخصوص انتخاب اختیاری زبان خارجی در مدارس ارسال نشده است.

به گزارش ایمنا، انتخاب اختیاری زبان خارجی در مدارس خبری است که به نقل از محمود امانی‌طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش در روزهای اخیر منتشر شده که این حق برای دانش‌آموزان محفوظ است تا زبان خارجی مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

به گفته وی، توافق کلی با کانون زبان ایران انجام شده است تا به عنوان یک سازمانی که چارچوب آن در ساختار نظام آموزش‌وپرورش کشور تشکیل و به رسمیت شناخته می‌شود، در عرصه آموزش‌های زبان خارجی غیرانگلیسی به دانش‌آموزان مدارس هم ورود کند و وزارت آموزش‌وپرورش نیز موافق آموزش زبان‌های خارجی غیرانگلیسی بوده و لازم است تاییدیه کانون زبان در زمینه موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان را به رسمیت بشناسد.

طبق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، آموزش انتخاب زبان خارجی امری داوطلبانه است؛ یعنی زبان خارجی جزو دروس انتخابی است، لذا این حق برای دانش‌آموزان محفوظ است که زبان خارجی مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند. بر این اساس برای دانش‌آموز این امکان فراهم می‌شود که اگر نمی‌خواهد زبان انگلیسی بخواند، مجبور به شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی مدرسه نباشد، مشروط بر اینکه از کلاس‌های زبان غیرانگلیسی کانون ملی زبان استفاده کند.

کد خبر 617086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.