کمربند حیات در آینده چه تغییری می‌کند؟

یک منجم و ستاره‌شناس گفت: کمربند حیات در آینده به سمت سیاره زحل حرکت می‌کند و عملاً اطراف سیاره زحل بهترین مکان برای زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود؛ البته این مکان تنها برای چند هزار سال میزبان انسان‌ها است و پس از گذشت این زمان باید از منظومه‌ شمسی فرار کرد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سرنوشت زمین، منظومه‌شمسی و خورشید، اظهار کرد: هنگامی که خورشید به مراحل پایانی زندگی خود نزدیک می‌شود به مرور زمان انرژی درونی هسته ستاره به حداقل خود خواهد رسید و عملاً خورشید نمی‌تواند مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

وی افزود: در این هنگام نیروی گرانش بر نیروی هسته خورشید غلبه می‌کند و ستاره از مرکز در خود فرو می‌رود. با گذشت زمان، شرایط خورشید به گونه‌ای می‌شود که هیدروژن‌های باقی‌مانده در آن به‌صورت انفجاری به یکدیگر برخورد کرده و حجم ستاره را با شدت بسیاری افزایش می‌دهد.

این منجم و ستاره‌شناس ادامه داد: خورشید در این شرایط تحت عنوان غول سرخ شناخته می‌شود و دارای ویژگی‌های به‌خصوصی از جمله چگالی و انرژی کم خواهد بود.

وی در این رابطه تصریح کرد: درواقع چگالی و انرژی ستاره در این شرایط کاهش می‌یابد، اما حجم ستاره در این هنگام بسیار زیاد شده و سیارات داخلی مانند عطارد و زهره توسط خورشید بلعیده خواهد شد.

منتظری در رابطه با سرنوشت زمین و سیارات داخلی در این شرایط گفت: پس از اینکه سیارات داخلی مانند زهره و عطارد به داخل خورشید ورود پیدا می‌کنند زمین نیز توسط خورشید بلعیده می‌شود که البته این اتفاق مربوط به ۵.۵ میلیارد سال آینده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط منظومه شمسی در چند میلیارد سال آینده انسان‌ها برای تداوم حیات تا زمانی که خورشید به غول سرخ تبدیل شود و حجم آن به سیاره زمین برسد زمان خواهند داشت که به سیاره دیگری سفر کنند.

این منجم و ستاره‌شناس ادامه داد: کمربند حیات در این هنگام تغییر خواهد کرد و به سمت سیاره زحل حرکت می‌کند و عملاً اطراف سیاره زحل بهترین مکان برای زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود؛ البته این مکان تنها برای چند هزار سال میزبان انسان‌ها است و پس از گذشت این زمان باید از منظومه شمسی فرار کرد.

کد خبر 616857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.