پاریس میزبان سرویس‌های بهداشتی نسل جدید

پاریس در حال احداث نسل جدیدی از سرویس‌های بهداشتی دوستدار محیط زیست در سطح شهر است که صددرصد انرژی مورد نیاز آن، به صورت تجدیدپذیر تامین می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر پاریس اعلام کرده است که قصد دارد از سال ۲۰۲۴ تاسیسات دستشویی‌های عمومی پایتخت فرانسه را با نسل جدیدی از سرویس‌های بهداشتی مدرن‌سازی کند که راحت‌تر، تمیزتر و سبزتر خواهد بود. این برنامه‌ها بی‌ارتباط با آماده سازی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیست؛ زمانی که انتظار می‌رود، این شهر میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده و انبوهی از گردشگران باشد.

تعداد این تسهیلات جدید ۴۳۵ مورد در سراسر قلمروی پایتخت گزارش شده است. شاید یک واقعیت کمتر شناخته شده باشد که پاریس در حال حاضر نیز اولین شهر در جهان از نظر وجود توالت‌های عمومی در دسترس است.

پاریس میزبان سرویس‌های بهداشتی نسل جدید

توالت‌های نسل جدید، مزایای زیست‌محیطی بیشتری نسبت به مدل‌های فعلی دارد زیرا مصرف آب تقریباً دوسوم و مصرف برق یک‌سوم تجهیزات فعلی کاهش می یابد. علاوه بر این، برق آن‌ها نیز صددرصد به صورت تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

تیم‌های مسئول تمیز کردن توالت‌ها با دوچرخه‌های باری تردد خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که توالت‌ها بدون آلودگی و بدون تأثیر بر ترافیک کار می‌کنند. در مورد تعمیراتی که نیاز به حمل‌ونقل قطعات یدکی وجود دارد، نمایندگان مجهز به وسایل نقلیه الکتریکی، این کار را انجام خواهند داد تا کوچکترین مداخله غیر محیط زیستی رخ ندهد.

پاریس میزبان سرویس‌های بهداشتی نسل جدید

امکانات سرویس‌های بهداشتی جدید، مجهز به یک کابین بزرگ با دسترسی عمومی، یک آبنما در فضای باز مجهز به سینک و وسایل بهداشتی خواهد بود. زمان انتظار بین هر بار استفاده از سرویس بهداشتی بیرون از دستشویی فقط به سی ثانیه محدود می‌شود که طی آن عناصر بهداشتی برای راحتی کاربر بعدی تمیز و ضدعفونی می‌شود. سرویس بهداشتی نیز بدون زمان انتظار در دسترس خواهد بود و بین هر بار استفاده ضدعفونی می‌شود.

کد خبر 616809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.