داستان‌نویسی با کمک هوش‌مصنوعی گوگل

نسخه اولیه ابزار هوش مصنوعی گوگل موسوم به Wordcraft می‌تواند داستان کوتاه بنویسد و ده‌ها نویسنده نیز محتوای ایجادشده با این فناوری را تحسین کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دسترسی گوگل به زبان‌های پرکاربرد جهان، اضافه‌شدن قلم S Pen به سری Z Fold، افشای بنچمارک گوشی گلکسی S23 پلاس سامسونگ، ارسال ماهواره مخابراتی توسط موشک فالکون ۹، داستان‌نویسی با کمک هوش‌مصنوعی گوگل، رونمایی هواوی از دو محصول جدید، GT Cyber و MateStation X و قابلیت جدید اینستاگرام جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

دسترسی گوگل به زبان‌های پرکاربرد جهان

گوگل پروژه جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود با پوشش ۱۰۰۰ زبان رایج و پرکاربرد جهان را معرفی کرد. گوگل که مدتی قبل نابودی بشر در آینده به دست هوش مصنوعی را پیش‌بینی کرده بود به تازگی از پروژه بلندپروازانه جدیدی برای توسعه یک مدل زبانی هوش مصنوعی خبر داد که ۱۰۰۰ زبان رایج دنیا را پوشش می‌دهد. این شرکت به عنوان اولین قدم خود در راستای این هدف، یک مدل هوش مصنوعی با پشتیبانی از بیش از ۴۰۰ زبان را معرفی کرد و آن را «گسترده‌ترین پوشش زبانی که امروز در یک مدل گفتاری دیده می‌شود» دانست.

می‌توان گفت که زبان و هوش مصنوعی همیشه مهم‌ترین بخش محصولات گوگل بوده‌اند، اما پیشرفت‌های اخیر در زمینه یادگیری ماشین یا به طور دقیق‌تر، توسعه مدل‌های زبانی گسترده (LLM) چندمنظوره به تمرکز این شرکت روی این حوزه‌ها اضافه کرده است. گوگل در حال حاضر نیز این مدل‌های زبانی را در محصولاتی نظیر موتور جستجوی خود قرار داده است.

اضافه‌شدن قلم S Pen به سری Z Fold

سامسونگ می‌خواهد یک اسلات اختصاصی قلم S را در نسخه‌های آینده گلکسی فولد قرار دهد. ظاهراً سامسونگ جلسه‌ای با تامین‌کنندگان برگزار کرده است که در آن چالش‌های جدید در راهبرد تلفن همراه خود را در میان موضوعات دیگر، مورد بحث قرار داده است. سامسونگ همچنین می‌خواهد گوشی تاشو را نازک‌تر، سبک‌تر و بادوام‌تر کند. آخرین مدل گلکسی فولد سامسونگ از قلم S پشتیبانی می‌کند، اما هیچ شکاف اختصاصی برای پنهان کردن قلم وجود ندارد که ممکن است در آینده تغییر کند، زیرا طبق گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد یک اسلات داخلی S Pen را به نسخه‌های آینده دستگاه تاشو اضافه کند. قلم S یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سری گلکسی نوت بود تا زمانی که سامسونگ خط تولید گوشی‌های هوشمند نوت را متوقف کرد. با این وجود، این قلم با عرضه گلکسی اس ۲۲ اولترا بازگشته است.

افشای بنچمارک گوشی گلکسی S23 پلاس سامسونگ

به تازگی برخی از مشخصات گوشی پرچم‌دار گلکسی S23 پلاس سامسونگ در بنچمارک گیک‌بنچ افشا شده است. به نظر می‌آید پرچم‌دار بعدی سامسونگ به تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو مجهز بوده و امتیاز قابل توجهی را در بنچمارک مورد اشاره کسب کرده است. سری گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S23 سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.گوشی هوشمند پرچم‌دار گلکسی S23 پلاس با شماره مدل SM-S916U در گیک‌بنچ لیست شده است. طبق اطلاعاتی که این بنچمارک از این گوشی هوشمند فاش کرده، گلکسی S23 پلاس نیز مانند سایر گوشی‌های این سری از پردازنده پرچم‌دار اسنپدراگون هشت نسل دو به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد.

ارسال ماهواره مخابراتی توسط موشک فالکون ۹

موشک "فالکون ۹"(Falcon 9) حامل ماهواره "هاتبرد ۱۳ جی" (Hotbird 13G) شرکت فرانسوی "یوتل‌ست"(Eutelsat) از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال"(CCSFS) فلوریدا به پرواز درآمد. نخستین مرحله فالکون۹ کمی کمتر از ۹ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت و طبق برنامه‌ریزی، روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس ایکس که در اقیانوس اطلس مستقر بود، فرود آمد. این هفتمین پرتاب و فرود برای نخستین مرحله موشک بود. تقویت‌کننده مرحله نخست فالکون۹ که از این ماموریت پشتیبانی می‌کند، پیشتر ماموریت‌های CRS-22،(Crew-3)،(Turksat 5B)،(Crew-4)، "CRS-25 و یک ماموریت "استارلینک"(Starlink) را پرتاب کرده بود. کرو-سه و کرو-چهار، ماموریت‌های سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی بودند و CRS-22 و CRS-25، پروازهای همراه با محموله و بدون سرنشین به این ایستگاه بودند.

داستان‌نویسی با کمک هوش‌مصنوعی گوگل

نسخه اولیه ابزار هوش مصنوعی گوگل موسوم به Wordcraft می‌تواند داستان کوتاه بنویسد و ده‌ها نویسنده نیز محتوای ایجادشده با این فناوری را تحسین کرده‌اند. گوگل روز گذشته با برگزاری رویدادی در نیویورک اعلام کرد که هوش‌مصنوعی جدید این شرکت می‌تواند با بهره‌گرفتن از ورودی‌های نویسندگان مختلف، داستان‌های کوتاه تخیلی بنویسد. سیزده نویسنده، برای ساخت ابزار Wordcraft از LaMDA گوگل یا مدل زبانی برای ایجاد برنامه‌های گفت‌وگو استفاده کردند و ابزار مذکور را برای ساخت داستان‌های کوتاه، مورد آزمایش قرار دادند.

پروژه Wordcraft، متن داستان‌های تولیدشده با موتور هوش مصنوعی گوگل را بررسی می‌کند. به‌نوشته CNET، این فناوری برخلاف ابزارهای متنی موجود ازجمله WordTune یا Grammarly برای کمک به ساخت داستان‌های تخیلی توسعه داده شده است و کاربرد آن فقط تصحیح و بهبود املای جمله‌ها و کلمات نیست.

رونمایی هواوی از دو محصول جدید

هواوی در کنار رونمایی از گوشی تاشو Pocket S دو محصول جدید دیگر نیز رونمایی کرد که شامل یک گجت پوشیدنی جدید Watch GT Cyber با پوسته و بند قابل تعویض و نسخه جدیدی از کامپیوتر MateStation X با چیپست نسل دوازدهم اینتل است. ساعت هوشمند GT Cyber هواوی با تمام گجت‌های پوشیدنی که تاکنون دیده‌ایم، متفاوت است. بدنه دایره‌ای یک صفحه در سمت راست دارد و می‌توان آن را از پوسته و بندهای آن جدا کرد که امکان سفارشی‌سازی بی‌سابقه را برای مصرف کننده فراهم می‌کند. این پوسته اساساً برای ثابت ماندن به آهنرباها متکی است، اما برخی از قطعات اتصالات مکانیکی نیز وجود دارد که به یکدیگر قفل می‌شوند.

رایانه شخصی all-in-one هوآوی برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی شد و پس از آن در نمایشگاه MWC 2022 بارسلون در اواخر فوریه عرضه شد. نسخه اصلی آن از پردازنده AMD Ryzen 5 5600H استفاده می‌کرد، اما حالا شاهد عرضه نسخه‌ای با یک تراشه جدید هستیم. محصول جدید هواوی یعنی MateStation X این بار دارای تراشه Intel Core i9-12900H است که جدیدتر، سریع‌تر و با هسته‌های بیشتر است که می‌تواند کارایی بهتری را به همراه داشته باشد.

قابلیت جدید اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به‌زودی به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد NFT بسازند و آن را به طرفداران خود بفروشند. ظاهراً به‌زودی امکان ساخت و فروش توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی موردعلاقه کاربران ازجمله یکی از پلتفرم‌های متا، دردسترس قرار خواهد گرفت. غول رسانه‌های اجتماعی جهان، روز گذشته در رویداد مخصوص سازندگان محتوا اعلام کرد که اینستاگرام به‌زودی به کاربران اجازه می‌دهد NFT خود را در داخل این برنامه ایجاد کرده و آن‌ها را به‌فروش برسانند.

کد خبر 616740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.