ساخت خودروی هوشمند رنو با ساختار دوقلوی دیجیتالی

خودروساز فرانسوی رنو طی قراردادی با گوگل متعهد شده است که در آینده‌ای نزدیک خودروی جدیدی را براساس نرم‌افزار تعریف‌شده‌ای تولید کنند. قرار است از فناوری بخش ابری گوگل در این خودرو استفاده شود. این دو شرکت قصد دارند با استفاده از هوش مصنوعی در یک وسیله نقلیه جدید ساختار دوقلوی دیجیتالی بسازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انتشار برنامه LumaFusion برای اندروید، بهره‌مندی وان پلاس CE3 از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، رونمایی IBM از پردازنده کوانتومی Osprey، ساخت خودروی هوشمند رنو، رونمایی کنترلر سفارشی ریزر برای PS5 و زمان معرفی گوشی پرچم‌دار آنر جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

انتشار برنامه LumaFusion برای اندروید

اپلیکیشن مشهور و محبوب ویرایش ویدئو LumaFusion که قبلاً فقط برای iOS در دسترس بود اکنون برای سیستم‌عامل اندروید و کروم نیز منتشر شده است. این برنامه به‌لطف قابلیت‌های قدرتمند و ساده‌سازی فرآیندهای پیچیده ویرایش ویدئو، برنده جایزه بهترین اپلیکیشن آیپد در سال ۲۰۲۱ شد.

اکنون همان‌طور که توسعه‌دهنده این برنامه قول داده بود نسخه اندرویدی آن را نیز منتشر شده است که روی سیستم‌عامل کروم نیز اجرا می‌شود. اگرچه زمان زیادی طول کشید تا LumaFusion برای کاربران سیستم‌عامل موبایلی گوگل ارائه شود، اما اکنون این امکان از طریق پلی‌استورگوگل و گلکسی‌استور سامسونگ در دسترس قرار گرفته است.

همه قابلیت‌های نسخه iOS برنامه LumaFusion، در نسخه اندروید و کروم آن نیز وجود دارد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد برای ساخت ویدئوهای خود حداکثر از ۱۲ لایه استفاده کنند که ۶ لایه آن می‌تواند ویدئو باشد. امکان وارد کردن ویدئو از منابع مختلف مثل حافظه ذخیره‌سازی دستگاه یا درایوهای USB به این برنامه وجود دارد. همچنین می‌توانید به‌طور رایگان از کتابخانه موسیقی‌، جلوه‌های صوتی، ویدئو و پس‌زمینه‌های داخلی این اپلیکیشن استفاده کنید.

بهره‌مندی وان پلاس CE3 از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده به نظر می‌رسد باید منتظر عرضه و معرفی گوشی جدید سری نورد CE یعنی وان پلاس نورد CE 3 در اوایل سال ۲۰۲۳ باشیم چرا که افشاگری به نام OnLeaks بخشی از مشخصات فنی این گوشی هوشمند را به اشتراک گذاشته است. طبق این گزارش وان پلاس نورد CE 3 از نمایشگر ۶.۷ اینچی LCD با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد. قلب تپنده این گوشی نیز احتمالاً تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ خواهد بود که با دو نسخه حافظه رم هشت و ۱۲ گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت.

رونمایی IBM از پردازنده کوانتومی Osprey

شرکت IBM پس از معرفی پردازنده ۱۲۷ کیوبیتی Eagle در سال گذشته میلادی به تازگی از پردازنده کوانتومی ۴۳۳ کیوبیتی جدیدی به نام Osprey رونمایی کرده است. از این پردازنده در سرورهای مراکز داده استفاده شده و قادر خواهد بود پردازش‌های خاص را میلیون‌ها بار سریع‌تر از سریع‌ترین ابررایانه‌های امروزی انجام دهد.

IBM قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ پردازنده کوانتومی چهار هزار کیوبیتی تولید کند. در همین رابطه این شرکت با رونمایی از یک پردازنده کوانتومی ۴۳۳ کیوبیتی به نام Osprey قدم در راه تحقق این هدف برداشته است. یکی از مدیران IBM در همین رابطه اعلام کرده که پردازنده ۴۳۳ کیوبیتی Osprey این شرکت را یک قدم به زمانی که کامپیوترهای کوانتومی بتوانند با مشکلات حل‌نشده قبلی مقابله کنند، نزدیک‌تر می‌کند. وی معتقد است که IBM در حال پیشرفت در فناوری کوانتومی است.

ساخت خودروی هوشمند رنو

خودروساز فرانسوی رنو با گوگل طی قراردادی متعهد شده است که در آینده‌ای نزدیک خودروی جدیدی را براساس نرم‌افزار تعریف‌شده‌ای تولید کنند. قرار است از فناوری بخش ابری گوگل در این خودرو استفاده شود. این دو شرکت قصد دارند با استفاده از هوش مصنوعی در یک وسیله نقلیه جدید ساختار دوقلوی دیجیتالی بسازند. هدف این فناوری این است که در یک محیط مجازی اشیای فیزیکی را تکرار کند. این اقدام برای این صورت می‌گیرد که قبل از عرضه وسیله‌ای به بازار بتوان آن را راحت‌تر آزمایش کرده و از عیوب آن وسیله باخبر شد و به راحتی در جهت رفع آنها اقدام کرد.

در این قرارداد شرکت رنو می‌تواند راحت‌تر برنامه‌های کاربردی جدید داخلی و خارجی را توسعه دهد. پس از استفاده ساختار دوقلوی دیجیتالی نیز می‌توان برای شناسایی اشکالات موجود در خودرو از تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کرد. تجربه کاربران نیز می‌تواند در این راه بسیار تأثیرگذار باشد.

رونمایی کنترلر سفارشی ریزر برای PS5

شرکت «ریزر» (Razer) یک کنترلر سفارشی‌شده دارای مجوز برای پلی استیشن پنج ساخته که کمی متفاوت به نظر می‌رسد. این کنترلر که Razer Wolverine V2 Pro نام دارد دارای طراحی سفید و مشکی است و به اجزای پیشرفته و ویژگی‌های سفارشی‌سازی مجهز شده است. مهم‌تر از همه، Wolverine V2 Pro دارای دکمه‌های آنالوگ پشت کنترلر و مجهز به اتصال بی‌سیم با فناوری Razer HyperSpeed Wireless است.

Wolverine V2 Pro منحصراً برای GameStop و فروشگاه Razer است. این اولین کنترلری است که «ریزر» برای پلی استیشن پنج می‌سازد، اما اولین کنترلر Wolverine نیست. در سال‌های اخیر چندین کنترلر Wolverine برای Xbox/PC منتشر شده است، اما همه آن‌ها فقط باسیم بوده‌اند. درواقع «ریزر» گلایه بزرگی که گیمرها از کنترلر V2 Chroma Xbox داشته‌اند را در کنترلر پلی استیشن پنج برطرف کرده است.

زمان معرفی گوشی پرچم‌دار آنر

شرکت آنر با انتشار پوستری در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که جدیدترین گوشی پرچم‌دار خود را اواخر نوامبر رونمایی خواهد کرد.

این گوشی احتمالاً آنر مجیک پنج خواهد بود و با پردازنده معرفی نشده Snapdragon 8 Gen2 از راه خواهد رسید، کوالکام به زودی این پردازنده را معرفی می‌کند.

احتمالاً گوشی آنر مجیک پنج به نمایشگر ۶.۸ اینچی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی همچنین شارژ سریع ۱۰۰ وات مجهز خواهد بود. بعضی از شایعات ارائه شده نشان می‌دهد که پرچم‌دار آنر دارای حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی است. دوربین پرچم‌دار فعلی آنر ماه‌ها رتبه اول DXOMark را به خود اختصاص داده بود و انتظار می‌رود آنر مجیک پنج نیز در زمینه تصویربرداری ویژگی قابل‌توجهی داشته باشد.

به نظر می‌رسد که آنر مجیک پنج دارای گواهی ضد آب IP68 است و با جدیدترین نسخه رابط کاربری MagicOS بر پایه سیستم‌عامل اندروید ۱۳ از راه می‌رسد. احتمالاً در روزهای آینده جزئیات بیشتری درباره گوشی جدید شرکت آنر در دسترس قرار می‌گیرد.

کد خبر 618484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.