سازش در بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به همکاری بیش از ۱۶ هزار صلح‌یار با عنوان‌های مختلف با مرکز توسعه حل اختلاف، از صلح‌وسازش در بیش از ۵۰ درصد پرونده‌هایی که به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود، خبر داد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام هادی صادقی در آئین اعطای احکام صلح یاران مناطق و محلات شهرستان بافق، اظهار کرد: بیش از ۱۶ هزار صلح‌یار با عنوان‌های مختلف با مرکز توسعه حل اختلاف همکاری می‌کنند و دستگاه قضایی را در حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش بین مردم یاری می‌رسانند.

وی ادامه داد: در شهرستان بافق ۸۰ نفر از ۲۰ محله شهرستان دارای ابلاغ صلح‌یار شدند که از ضریب نفوذ، مردم‌داری و اعتماد و اعتبار این افراد متعهد در هر محله برای رفع مشکلات، دعاوی، اختلافات و خصومات بهره گرفته می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با بیان اینکه بر اساس آمار، بیش از ۵۰ درصد پرونده‌هایی که به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده ختم به صلح‌وسازش می‌شود، افزود: در طرح هیئت‌های صلح محلات، مقرر است موضوع اختلاف و دعاوی قبل از ورود به دستگاه قضایی با حکمیت و تلاش ریش سپیدان محلی حل‌وفصل شود.

وی تصریح کرد: آمار دقیقی از بسیاری اختلافات خرد که در محلات توسط هیئت‌های صلح و صلح یاران حل‌وفصل می‌شود در دست نیست، اما هر موضوعی که با وساطت بزرگان محله و اخذ توافق و تراضی طرفین اختلاف، حل شود موجب جلب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

صادقی مشارکت صلح یاران در حل‌وفصل اختلافات و دعاوی بین مردم در محلات را اقدام دلی و مبتنی بر ارزش‌های باطنی دانست و اظهار کرد: اصلاح ذات البین اقدامی خداپسندانه و مأجور درگاه الهی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 616699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.