نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند در دوحه قبل از شروع جام جهانی

مدیران دوحه، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر قطر، به عنوان بخشی از رویکرد پایدارسازی کشور برای مسابقات جام جهانی به نصب ۳۵۰ سیستم روشنایی هوشمند در سراسر شهر پرداخته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است شهرهایی که به عنوان پایتخت مسابقات جام جهانی شناخته می‌شوند، باید اقداماتی برای پایدارسازی مناطق اعمال کنند تا به میزبانی ورزشکاران در بهترین و پاک‌ترین شرایط ممکن بپردازد. دوحه میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است و مدیران آن تاکنون اقدامات بسیاری برای بهبود کیفیت هوا و سبزسازی شهر اعمال کرده‌اند. نصب ۳۵۰ سیستم روشنایی هوشمند که انرژی مورد نیاز خود را از خورشید تأمین می‌کند، یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای افزایش پایداری پایتخت مسابقات ۲۰۲۲ بوده است و این در حالی است که پیش از این نیز تغییرات مثبت زیادی در سراسر شهر انجام شده است.

مدیران دوحه پیش از این نیز به نوسازی مبلمان خیابانی و ایستگاه‌های اتوبوس سراسر شهر پرداخته و آن‌ها را با نوع هوشمند جایگزین کرده‌اند که انرژی مورد نیاز خود را از پنل‌های خورشیدی تأمین می‌کند. تأثیرات این مبلمان تاکنون نیز به خوبی آشکار شده است؛ به‌طوری که از زمان نصب مبلمان و ایستگاه‌های اتوبوس پایدار جدید، تعداد شهروندان بیشتری به عبور و مرور از طریق اتوبوس‌ها روی آورده‌اند و همین امر در کاهش انتشار کربن و بهبود کیفیت هوای پایتخت قطر نقش مهمی ایفا کرده است.

نکته جالب توجه در مورد سیستم‌های روشنایی هوشمند جدید دوحه این است که این سازه‌ها علاوه بر کارایی و مزایای مهم خود، به گونه‌ای طراحی شده است که کمترین فضای ممکن از معابر و پیاده‌روها را اشغال می‌کند، بنابراین کمترین مزاحمت را برای افراد در حال عبور و مرور به وجود می‌آورد. مدیران دوحه ادعا کرده‌اند که سیستم‌های روشنایی جدید شهر از تاب‌آوری بسیار بالایی در مقابل شرایط اقلیمی برخوردار است و در نتیجه هنگام بارش شدید باران و برف، امکان خاموش شدن آن‌ها وجود ندارد و همین امر، خطر تاریکی شهر هنگام بحران اقلیمی را به حداقل می‌رساند. جنبه زیبایی‌شناسی سیستم‌های روشنایی هوشمند دوحه از دیگر ویژگی‌های متمایز آن‌ها به‌شمار می‌رود که چشم‌اندازی بی‌نظیر به سراسر شهر بخشیده است.

نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند در دوحه قبل از شروع جام جهانی

کد خبر 616560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.