دعوای کفر با اهل ایمان بر سر حذف فرهنگ شهادت است

امام جمعه دولت‌آباد گفت: اکنون تمام دعوای کفر با اهل ایمان بر سر حذف فرهنگ شهادت از جامعه ایمانی ما است؛ امروز اساس ضربه‌ای که بر کفر وارد می‌شود از طریق جوانان مؤمنی است که در مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درحال تربیت شدن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن میرافضلی در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان برخوار با بیان اینکه بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین نحوه مرگ نزد خداوند متعال، شهادت است، اظهار‬ کرد: وعده خداوند بر این است که هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌‏شوند. (آیه ۱۶۹ سوره آل عمران)

وی افزود: عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ، مقامی است از خداوند تبارک و تعالی که به بعضی از بندگان خاص خودش عنایت می‌کند و عالی‌ترین مقامی است که خداوند به انسان‌ها داده است.

امام جمعه دولت‌آباد با اشاره به جمله معروف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (شرط شهید شدن، شهید بودن است) اظهار کرد: این یک جمله عرفانی و بسیار دقیق است و نشان از حکمت این مرد بزرگ و این مرد عارف است.

حجت‌الاسلام میرافضلی تصریح کرد: اثر خون شهید مردم را از جهلی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، نجات می‌دهد و مردم با افزایش بصیرت، توان تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در فتنه آمریکایی، اسرائیلی، عربی و انگلیسی اخیر باید دقت کنیم؛ دشمن واقعاً با آن قول رسانه‌ای خود شاید بخشی از جامعه را توانست گرفتار کند و به انحراف بکشاند که حق کجا قرار دارد و باطل کجا است.

حجت‌الاسلام میرافضلی با اشاره به شعار آزادی آشوبگران، خاطرنشان کرد: شعار، شعار قشنگی است که می‌گویند ما برای آزادی و رهایی آمده‌ایم؛ اما اینجا خون شهدا تعیین‌کننده می‌شود و نشان می‌دهد که پشت این شعارها یک تفکر داعشی وحشیانه است که می‌خواهد نوامیس و اموال مردم را در چنگال خود اسیر کند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدفشان هم فرقی نمی‌کند که در حرم مطهر شاهچراغ یا کف خیابان‌ها باشند، سعی می‌کنند از جان جوانان ما کمک بگیرند و با کشته‌سازی و تعرض به امنیت و حیثیت و نوامیس مردم، به آن هدف شوم خود برسند.

امام جمعه دولت‌آباد با بیان اینکه در اتفاقات اخیر خون شهید، مسیر را باز و روشن کرد، افزود: خون شهید مردم را آگاه و حق و باطل را معین کرد و مردم فهمیدند که باید چه‌کار کنند.

حجت‌الاسلام میرافضلی تاکید کرد: این حضور کم‌نظیر مردم در بسیاری از شهرها سبب شد که این قائله‌ها جمع شود و این خط بطلان دشمن به برکت خون شهدا بر مردم نمایان شد.

وی با بیان اینکه شهید یک مؤمن زیرک است، گفت: کسی که می‌گوید هم زندگی من و هم مرگ من باید سبب سعادت و رشد خودم و بندگان خدا شود، یک مؤمن زیرک است.

امام جمعه دولت‌آباد گفت: اکنون تمام دعوای کفر با اهل ایمان بر سر حذف فرهنگ شهادت از جامعه ایمانی ما است؛ امروز اساس ضربه‌ای که بر کفر وارد می‌شود از طریق جوانان مؤمنی است که در مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درحال تربیت شدن هستند و مادران در واقع ندای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ارزش‌های اسلامی را در دل آنها نهادینه می‌کنند.

وی افزود: در اتفاقات اخیر، بحث حجاب و امثال آن مطرح نیست؛ بحث این است که امروز دشمن‌ما خاصه وهابیت، بهائیت و صهیونیست از وجود این روحیه شهادت‌طلبی جوانان ما که در دامن بانوان مؤمن تربیت شده‌اند، خسته شده است و راه مقابله با آن را انحراف و ابتذال می‌داند.

امام جمعه دولت‌آباد در پایان با بیان اینکه دشمنان نمی‌دانند در پشت این انقلاب اسلامی و پشتوانه ایمان مردم و این ایستادگی و عزم راسخ، نصرت خداوند تبارک و تعالی قرار دارد، تصریح کرد: اینها فکر کرده‌اند که با نقشه‌های شیطانی خود می‌توانند نور الهی را خاموش کنند، اما این وعده خداوند است.

کد خبر 616319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.