جوانان باید خودشان را باور کنند

رزمنده و راوی دفاع مقدس گفت: اگر می‌خواهیم یازدهم آبان را درک کنیم که به چه معنایی است، نخستین ویژگی این روز این است که شهدا به ما یاد می‌دهند، باید امام و ولی زمان خود را بشناسیم؛ جوان‌ها باید خودشان را باور کنند و اگر خود را باور کنند، از علمداران سپاه حضرت ولی عصر (عج) خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد احمدیان در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان برخوار با اشاره به شجاعت و دلاوری رزمندگان دفاع مقدس به خصوص نوجوانان رزمنده، اظهار کرد: هنگامی که بعثی‌ها در حال حمله به شهر موسیان بودند، رزمنده‌های بزرگ‌تر به رزمندگان کم‌سن و سال‌تر می‌گفتند که آنجا را ترک کنند اما آنها می‌گفتند ما اینجا سر دشمن را گرم می‌کنیم تا شما بروید و زن و بچه مردم را از موسیان فراری دهید.

وی افزود: هرکس می‌خواهد در عمل جنس ما و نسل ما را بشناسد، باید بداند که یازدهم آبان به چه معنا است.

این رزمنده و راوی دفاع مقدس گفت: شهدا بهانه می‌شوند تا ما دور یکدیگر جمع شویم و تکلیف خود را بدانیم؛ ما به آسانی به اینجا نرسیده‌ایم و بیش از ۲۰۰ هزار شهید روی خاک افتادند که عزت ایران و ایرانی حفظ شود.

احمدیان با اشاره به مشتاق بودن جوانان و نوجوانان دوران جنگ تحمیلی برای حضور در جبهه‌ها و دفاع از خاک کشورمان، گفت: در سال ۱۳۶۱ زمانی که می‌خواستم از پایگاه شهید بهشتی دولت‌آباد به جبهه اعزام شوم، بیشتر اوقات شاهد گریه‌های بی‌امان بچه‌های کوچکی بودم که قصد داشتند به جبهه اعزام شوند اما سن و سالشان خیلی کم بود.

وی با بیان اینکه اگر نگویم شهرستان برخوار در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود، به طور قطع کم‌نظیرترین معرکه‌ها را در آن دوران خلق کرده است، افزود: قبل از آغاز تهاجم رژیم بعث عراق در جنوب کشور، غائله کردستان در غرب کشور رخ داد که نخستین نیروهای اعزام شده در کردستان از شهرستان برخوار بودند.

احمدیان تصریح کرد: یکی از نخستین شهدای غائله کردستان در غرب کشور از رزمندگان شهرستان برخوار بوده است، اما متأسفانه در معرفی این افتخارات به مردم کم‌کاری شده است.

رزمنده و راوری دفاع مقدس اظهار کرد: آنهایی که امروز مرگ یک خانم سنندجی را بهانه کرده‌اند و مملکت را به آشوب کشیده‌اند، فراموش نکنند در همان سنندج در باشگاه افسران وقتی که چند پاسدار استان اصفهان و شهرهای اطراف محاصره شدند، یک دختر سنندجی به صورت مخفیانه به آنها غذا می‌رساند و وقتی کومله و دموکرات متوجه این موضوع شدند، این دختر را به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت می‌رسانند.

وی افزود: ای‌کاش می‌شد کوچه‌کوچه‌های سنندج که میزبان پیکر این دختر شهید بود، شهادت می‌داد تا امروز خیلی‌ها جرأت نکنند، دایه‌دار باشند.

احمدیان با بیان اینکه عملیات محرم سختی‌های فراوانی را داشت، خاطرنشان کرد: اما با وجود آن سختی‌ها، دستاوردهای خوبی را برای رزمندگان ایرانی در پی داشت و نباید فراموش کنیم که اگر در سختی‌ها مقاومت و ایستادگی کردیم، به دنبال آن فتح و نصرت خداوند نصیب ما می‌شود.

رزمنده و راوی دفاع مقدس با اشاره به تبیین اقدامات شهدا در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: شهید عبدالرزاق زارعان از شهر دولت‌آباد یکی از شهدایی است که تأسیس‌کننده واحد مهندسی رزمی در کل سپاه بود و کارش را از لشکر امام حسین (ع) آغاز کرد؛ امروز باید جوانان و نوجوانان ما با این مسائل و افتخارات آشنا باشند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: من خودم را مقصر اتفاقات اخیر دانشگاه‌ها می‌دانم؛ متأسفانه نتوانسته‌ایم حقیقت آن هشت سال جنگ تحمیلی را برای قشر جوان و نوجوان کشور ترسیم کنیم.

این رزمنده و راوری دفاع مقدس درباره مدارس افزود: وقتی که در مدارس کم‌کاری شده باشد، به ناچار امروز باید در دانشگاه‌ها این شرایط به وجود بیاید به خاطر اینکه تربیت درستی شکل نگرفته است.

وی تصریح کرد: مصیبت من امروز این نیست که عده‌ای در خیابان‌ها بیرون می‌ریزند، مصیبت‌ما این است که در کشوری زندگی می‌کنیم که جوان‌هایش برای دین خدا کم نگذاشته‌اند، اما این شرایط را عده‌ای فریب خورده به وجود می‌آورند.

احمدیان گفت: ۱۱ آبان یعنی که اینکه ما چند تکلیف نسبت به شهدا داریم؛ شهدایی که آن شب به دل آب زدند، نرفتند که فقط شهید و راهی بهشت شوند، قصه چیز دیگری است؛ حاج قاسم می‌گوید «یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است؛ از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد» و این از همان ابتدا، نقشه راه شهدای عزیز ما بود.

رزمنده و راوی دفاع مقدس با بیان اینکه امروز دخترها و پسرهای ما باید از شهدا بدانند، تصریح کرد: این کارهایی که امروزه برخی از آنها انجام می‌دهند، ثمره ندانستن آنها است و مقصر ما هستیم که برایشان نگفته‌ایم و امروز جوانان‌ما خودشان را از شهدا جدا می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ۱۱ آبان را درک کنیم که به چه معنایی است، اولین ویژگی این روز این است که شهدا به ما یاد می‌دهند باید امام و ولی زمان خود را بشناسیم؛ جوان‌ها باید خودشان را باور کنند و اگر خود را باور کنند، از علمداران سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خواهند بود.

احمدیان با بیان اینکه آن روزها شهدای دفاع مقدس امروزِ ما را دیده بودند، گفت: از پندها و وصیت‌نامه‌هایی که از شهدا به‌جا مانده است، چنین می‌شود برداشت کرد که آنها از حال و روز این روزهای ما باخبر بوده‌اند؛ شهدای ما امام‌شناس و اهل انجام وظیفه بودند.

این رزمنده و راوی دفاع مقدس در پایان تاکید کرد: امروز بیرق اسلام در این کشور بالا است و دشمن می‌خواهد این بیرق را به پایین بکشد، بقیه مسائل هم بهانه‌های او است.

کد خبر 616325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.