اصلاح شیوه جمع‌آوری زباله‌های شهری

شهردار زرند گفت: استفاده از فناوری و ظرفیت بخش خصوصی برای جمع‌آوری زباله، نه تنها هزینه‌بر نیست، بلکه منبع درآمد پایداری برای شهر و شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ضیاءالدینی امروز _سه‌شنبه دهم آبان‌ماه_ در نشست هم‌اندیشی ساماندهی وضعیت زباله و پسماندهای سطح شهر زرند، اظهار کرد: نابسامانی در جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله به شکل نامناسب، شهرداری را ملزم به استفاده از روش‌های جدیدی برای ساماندهی وضعیت پسماند کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری بدون همکاری و مشارکت شهروندان نمی‌تواند برنامه‌های خود را به انجام برساند، افزود: وظایفی که برای شهرداری براساس قانون تعریف شده است، صرفاً با همکاری شهروندان امکان‌پذیر خواهد بود.

شهردار زرند فرهنگ‌سازی و تفکیک زباله از منازل را یکی از بهترین برنامه‌های شهرداری عنوان و خاطرنشان کرد: شهرداری این طرح را سال‌های گذشته آغاز کرده است، اما پیگیری نکردن موجب مسکوت ماندن طرح شده است.

ضیاء‌الدینی لازمه موفقیت این طرح را استفاده از امکانات آموزشی شهر همانند آموزش و پرورش، هنرمندان، خبرنگاران و استفاده از ظرفیت‌های برنامه‌های تلویزیونی دانست و تصریح کرد: هر طرح خدماتی باید با برنامه‌ریزی انجام شود و اگر بخواهیم در بازه زمانی کوتاه فعالیت‌های بزرگی را به انجام برسانیم، بازخورد مناسبی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: چنان‌چه بتوانیم در حوزه پسماند طراحی و اجرای درستی داشته باشیم و از فناوری و ظرفیت بخش خصوصی به خوبی استفاده کنیم، جمع‌آوری زباله نه تنها هزینه‌ای به شهرداری تحمیل نمی‌کند، بلکه منبع درآمدی خوبی برای شهروندان است.

شهروندان آماده پذیرش برنامه‌های جدید شهرداری در جمع‌آوری زباله

صافی‌زاده، مدیر اجرایی پروژه ساماندهی زباله‌های شهری زرند نیز با اشاره به عقب‌ماندگی‌های زرند در زمینه جمع‌آوری زباله، اظهار کرد: شهر زرند و شهروندان آمادگی پذیرش برنامه‌های جدید و بهروز در سیستم جمع‌آوری و تفکیک زباله را دارند.

وی با بیان اینکه استفاده از کودکان و آموزش شهروندان به عنوان زیست‌یاران شهرداری از دیگر برنامه‌های این پروژه است، گفت: جمع‌آوری زباله‌های خشک باید با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان همراه باشد تا موفقیت این طرح تضمین شود.

به گزارش ایمنا، در پایان نشست مقرر شد کارشناسان شهرداری نظرات و پیشنهادات خود جهت اجرای صحیح این پروژه را آماده و در نشست‌های آینده ارائه کنند.

کد خبر 616202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.