«هیکو»، راننده نخاله‌های ساختمانی اصفهان است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه هرگونه عملیات حفاری، خاک‌برداری و تخریب ساختمان در سطح شهر که در مراحل صدور پروانه به آن مجوز داده می‌شود، باید مجوز این سازمان را نیز داشته باشد، گفت: سامانه «هیکو» برای این موضوع طراحی شده است و مسیر تولید تا تحویل نخاله را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا ساکتی در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: روزانه بین ۳.۵ تا چهار هزار تن نخاله ساختمانی به سایت گردنه زینل منتقل می‌شود و این سایت به‌عنوان تنها محل مورد تأیید از سوی سازمان محیط زیست در اختیار شهرداری اصفهان قرار گرفته و برآورد شده است که جوابگوی دفن این پسماندها تا بیش از ۵۰ سال آینده باشد.

وی افزود: شهرداری مکاتباتی انجام داده است تا چند سایت دیگر در شمال و غرب شهر شناسایی و ایجاد شود تا علاوه بر دسترسی آسان‌تر، از دفن تمام نخاله‌ها در سایت گردنه زینل جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسیر ورودی و خروجی سایت گردنه زینل مشترک بود و مشکلات بسیاری را برای رانندگان کامیون ایجاد کرده بود، پروژه‌ای در همین راستا در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از اوایل امسال حدود شش میلیارد تومان برای جداسازی و ایمن‌سازی ورودی سایت گردنه زینل هزینه شد تا بعد از حدود ۳۰ سال این مشکل رفع شود.

ساکتی گفت: در حال حاضر فاز تکمیلی هوشمندسازی سایت گردنه زینل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هرگونه حفاری، خاک‌برداری و تخریب ساختمان در سطح شهر اصفهان که در مراحل صدور پروانه به آن مجوز داده می‌شود، باید مجوز سازمان مدیریت پسماند را نیز داشته باشد، تاکید کرد: سامانه «هیکو» برای این موضوع طراحی شده است و شهروندان پس از ثبت اطلاعات خود، به کارگزاری‌هایی که این سازمان معرفی کرده است، معرفی می‌شوند و مجوز خود را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه هیکو از پانزدهم خردادماه ۱۴۰۱ فعال شده است، گفت: در حال حاضر تمام افرادی که قصد انجام عملیات ساختمانی دارند به این سامانه مراجعه می‌کنند و برای کامیون‌داران نیز توسط سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری بارنامه صادر می‌شود و تمام مسیر تولید تا تحویل نخاله ساختمانی رصد می‌شود.

کد خبر 615487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.