مناسب‌سازی اتوبوس‌های جدید برای معلولان

شهردار تبریز گفت: اتوبوس‌هایی که به‌تازگی خریداری شده است، مجهز به امکانات مناسب‌ برای استفاده معلولان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار در قالب «چهارمین قرار خدمت» از دور دوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز در منزل «حسن زنده‌گردغازانی» والیبالیست نخبه ساکن در منطقه شش تبریز حضور یافت و با تمجید از عملکرد و افتخارآفرینی این ورزشکار تبریزی رشته والیبال نشسته، اظهار کرد: امروزه ورزش کردن و یادگیری ورزش نسبت به گذشته ساده‌تر و در عین حال با وجود امکانات خوب، حرفه‌ای‌تر است.

وی با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی شهر برای معلولان و جانبازان، گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوسی که به‌تازگی خریداری کردیم، مجهز به امکانات مناسب برای استفاده معلولان است و رمپ ورود به اتوبوس و صندلی‌های مخصوص در آن‌ها تعبیه شده است.

به گزارش ایمنا، حسن زنده‌گردغازانی متولد ۱۳۴۷ است و از سال ۶۸ در والیبال نشسته تبریز فعالیت دارد. این ورزشکار تبریزی در سال ۷۱ به عنوان عضو تیم ملی کشورمان در مسابقات پارالمپیک بارسلون حضور داشت و صاحب عنوان قهرمانی شد؛ وی در مسابقات جهانی مجارستان نیز به همراه تیم ملی حضور داشت و پس از آن در مسابقات هامبورگ آلمان شرکت کرد.

زنده‌گردغازانی در مسابقات بین‌المللی تهران شرکت کرد و پس از این مسابقات از تیم ملی والیبال نشسته خداحافظی کرد.

این والیبالیست به مدت پنج سال در تیم‌های تبریز بازی کرد و قبل از کرونا به مدت دو سال مربی تیم شهرداری بود و در سوپر لیگ و قهرمانی دسته یک حضور داشت؛ وی دو سال در تیم پایگاه مقاومت شهرداری بازی کرده است.

حسن زنده‌گردغازانی در دیدار خود با شهردار تبریز، مدال طلای خود در پارالمپیک ۱۹۹۲ بارسلون را به یعقوب هوشیار تقدیم کرد.

کد خبر 615417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.