مجموعه‌های ورزشی در ۱۶ محله کم‌برخوردار ایجاد می‌شود

شهردار تبریز گفت: با تشکیل شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز، به دنبال ایجاد انگیزه برای جوانان هستیم و هدف اصلی ما آموزش و استعدادیابی و توسعه ورزش‌های همگانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار با بیان اینکه دغدغه ورزش، نقطه اشتراک شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز است، اظهار کرد: همه ما دغدغه ورزش شهر را داریم و بر ضرورت این امر اذعان داریم، اگر آمار آسیب‌های اجتماعی در سه ماه اول سال استخراج شود، متوجه تأثیر مستقیم ورزش بر میزان آسیب‌های اجتماعی می‌شویم.

وی افزود: خروجی مسائل عمرانی زیاد ملموس نیست و نمی‌دانیم چقدر خروجی برای مردم دارد، با این حال تمام این اقدامات برای مردم و رفاه آنها است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه مخالف تیم‌داری حرفه‌ای شهرداری هستیم، تاکید کرد: مصوبات اعضای شورای اسلامی شهر در مورد تشکیل شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز به امضای ۹ نفر از اعضای شورا رسیده است؛ در جلسات مختلف در وزارت کشور دنبال راهکاری برای این موضوع بودیم و طی آن نامه‌ای از سوی وزارت کشور به ما ابلاغ شد که در آن نامه به شرط تصویب در شورا، با تغییرات موافقت شده است.

وی با تاکید بر الزامات قانونی در حوزه ورزش، اختصاص سه درصد از بودجه کل شهر به ورزش و آسیب‌های وارد شده به اماکن ورزشی، گفت: ما اگر بخواهیم یک سازمان تأسیس کنیم، باید سازمان دیگری را حذف کنیم، با توجه به اینکه به جز تهران بقیه شهرها حق دارند فقط ۱۴ سازمان داشته باشند، دنبال افزایش این تعداد سازمان از سوی وزارت کشور هستیم.

وی تصریح کرد: ورزش یک چرخه است و نباید به‌صورت بخشی به آن نگاه کرد، ما در پی تیم‌داری نیستیم، بلکه به دنبال ایجاد انگیزه برای جوانان هستیم و هدف اصلی ما آموزش و استعدادیابی و توسعه ورزش‌های همگانی است و اگر از بین نوجوانان و جوانان استعدادی پیدا شد، از او حمایت می‌کنیم.

کد خبر 615909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.