توسعه مرکز تفریحی برای مبتلایان به اوتیسم با بودجه مشارکتی بوداپست

شهر بوداپست یک فراخوان آزاد جدید برای پروژه‌هایی با بودجه مشارکتی منتشر کرد که به‌دنبال مجری طرحی برای انجام پروژه ایجاد مرکز تفریحی و فرهنگی برای بزرگسالان مبتلا به اوتیسم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بودجه مشارکتی یکی از برنامه‌های شهرداری‌ها است که از طریق آن ساکنان می‌توانند در مورد نحوه استفاده بخشی از بودجه محلی مشارکت کنند. بوداپست برای این ابتکار سالانه، یک میلیارد فورینت مجارستانی (حدود ۲.۵ میلیون یورو) فراهم کرده است.

اکنون ایده جدیدی برای ایجاد نوعی فضای اجتماعی اعلام شده است تا بتوان از آن برای ارائه خدمات مورد نیاز افراد بزرگسال مبتلا به اوتیسم استفاده کرد. مقامات محلی تصمیم گرفته‌اند به پروژه، ۲۵۰ میلیون فورینت مجارستانی (حدود ۶۰۰ هزار یورو) اعطا کنند.

توسعه مرکز تفریحی برای مبتلایان به اوتیسم با بودجه مشارکتی بوداپست

فقط سازمان‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی که مدارک آنها شامل کمک و حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم باشد می‌توانند در مناقصه شهرداری شرکت کنند. علاوه بر این، شهر فقط برای ایجاد یک مرکز فرهنگی و تفریحی جدید کمک‌هزینه می‌دهد و نمی‌توان از آن برای تأمین مالی خدمات موجود استفاده کرد.

طبق بیانیه رسمی شهر، بودجه مشارکتی هر سال که می‌گذرد محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. امسال، مردم می‌توانند ایده‌های خود را تا سی‌ویکم دسامبر ارائه دهند و رأی‌گیری در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

مقامات همچنین می‌گویند که هنگام ایده‌پردازی، شهروندان باید به فکر اضافه کردن امور و خدمات جدید به شهر باشند، نه اصلاح چیزی که به درستی کار نمی‌کند.

پروژه جدید بر ایده‌هایی برای بهبود نابرابری‌های اجتماعی و حمایت از جوامع محروم تمرکز دارد. توسعه راه‌حل‌های دیجیتال، ایده‌های اجتماعی و راه‌حل‌های تجربی نیز بخشی از پروژه جدید بوداپست است.

کد خبر 615321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.